carinarhodin

Alla inlägg den 29 april 2012

Av Carina Rhodin - 29 april 2012 21:13

Oj, kom på att jag har semesterdag i morgon...hade faktiskt glömt bort det och det var tack vare att Poca skulle flyttat den sista egentligen men nu blev det ett par dar tidigare..har inte hört nåt om hur det gått för henne idag men jag hoppas att det kommer lite info snart. Hursomhelst tar jag hand om henne igen om det visar sej inte funka..hon har ju trots allt lite energi Poca och kan hitta på lite hyss..hm Alva for ju i backen 3 gånger uppe i Rosenholm inom loppet av 10 minuter..men såå pigg behöver hon ju inte bli igen 


Har varit med när Allatorps-Lasse utfodrade fåren och lammen ikväll..vi slängde upp massa hösilage på släpet och körde in det med våran fyrhjuling i hagen..jag passade på o tog lite bilder för det har kommit lite nya svarta lamm och Karin borta i Florida (en av gårdens ägare) har tjatat på mej ett par månader nu om lite foto på bääbisarna..

Karin kommer alltid hem på sommaren men då har ju lammen blivit lite större..


Lasse håller koll på baggen Rudolf, den svarta så jag vågade hänga med in..han kan puttas väldigt annars.. 



Här är dom tuffaste syskonen. Dom håller alltid ihop och är så nyfikna. Det var faktiskt dom som kom fram till mej och inte tvärtom..det var den här svarta som jag hade bilder på som nyfödd i gammalt blogginlägg..


Och här är en annan svart som föddes för några dar sen bara..fin teckning.           

Av Carina Rhodin - 29 april 2012 09:58

Elina kom hem välbehållen från Polen och gick direkt från festen till stallet kan man säja...för i morse skulle ju Bellis släppas i hop med de andra hästarna. Började med Sandro och Bellis då eftersom de aldrig träffats innan, de är ju lugna hästar båda två så det blev inte mer än lite nosa på varandra..


Bellis står i givakt medans Sandro nosar igenom honom, sen var det klart!


Så kom då gamle vännen Affe och det blev lite mer livat. Av glädje tror jag, Bellis började tugga Alfred i manen som han gjorde förr..

Söta pojkar. Och där bakom går Alfreds mamma Gritte som Bellis inte brydde sej särskilt mycket om..och hon har bara ögon för Sandro...så det här ska nog funka bra nu när Poca har åkt.


Hade väääldigt svårt att somna inatt. Tänkte på Pocahontas hela tiden. Alva och jag fick ett litet bryt i går kväll när vi skulle kvällsfodra och vi såg hennes tomma box. Känns inte bra och jag undrar hur den nya lilla ägarinnan ska "lära känna" sin ponny när hon stallats in hos en annan tjej istället..         

Presentation


En blogg om mej själv och mitt liv på Västeråkra Herrgård bland alla hästar..

Fråga mig

12 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
           
1
2 3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23 24
25
26
27
28 29
30
<<< April 2012 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik

Carina

Coco Chanel

 


Ovido - Quiz & Flashcards