carinarhodin

Alla inlägg den 9 april 2012

Av Carina Rhodin - 9 april 2012 10:46

Just nu står Belmondo i en transport på väg upp till Pauline och Farax. Jag hänger inte med för det här är bara en liten tripp så han får lite resvana..alltså ingen träning däruppe idag. Han gick i allafall på släpet direkt och hade sitt nya stalltäcke på sej..inköpt på Hööks förra helgen. Pocahontas och Bellis gick ut tidigt i morse så dom fick röra på sej lite innan Bellis åkte. Poca tyckte det var konstigt att hon skulle gå in igen redan kl 10 på förmiddan och ville INTE fångas i hagen men till slut så hängde hon med..  Ja, nu stack Alva i väg på en lång runda i skogen med henne så hon slipper stå inne i stallet själv så får dom gå ut igen i eftermiddag när hennes fästeman kommit hem igen.


   

Bellis resklar med Idas små transportskydd..får nog bli nya i hans storlek snart...




   

Snygging fyller 3 om ett par veckor.


Alva var i väg i gårkväll och red Poca på åkrarna på andra sidan vägen, däruppe där dom lurviga kossorna går, jag tyckte det drog ut på tiden så jag gick uppåt för o se så Alva inte låg utslagen på fältet med en lös Poca, hehe men då kom dom traskande och det hade gått bra fast Poca är pigg ute men ändå kontrollerbar..annars hade jag inte låtit dom rida ut själva, hönsmamma som jag är..




Ingen har kollat eller provridit Poca, ingen absolut ingen hör av sej och kommer ingen o hämtar henne den 30:e så är hon väl min...hehe gullungen 


Och nästa bild bjuder jag på..trodde ALDRIG jag skulle sätta min fot i denna nya affär som alla karlar bara längtat ihjäl sej efter...kanske som IKEA för oss damer..Okej jag var där tidigt på morronen när det inte var mer än ett par hundra till sisådär..

Har ni hört den där radioreklamen; "Min mamma använder massa oljorrr och fetterrr"..mm det har vi i påsen här..fast inte till mej utan till båten!!     

Presentation


En blogg om mej själv och mitt liv på Västeråkra Herrgård bland alla hästar..

Fråga mig

12 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
           
1
2 3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23 24
25
26
27
28 29
30
<<< April 2012 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik

Carina

Coco Chanel

 


Ovido - Quiz & Flashcards