carinarhodin

Alla inlägg den 3 april 2012

Av Carina Rhodin - 3 april 2012 21:08

Jag tänkte berätta bara lite kort här vad jag gör innan jag går till jobbet..hehe interesting..Eftersom jag börjar vid 11 varje dag kanske nån tror att man ligger o nanar kudden till 10 typ..Nä, jag stiger upp halv 7, kör en dotter till bussen vid 7 (hon som jobbar) sen vid 8 kör jag den andra till skolan och därefter tar jag ut hästarna, mockar o grejar istallet. Svettig och hungrig går jag in sen och äter frukost o duschar och därefter klär jag på mej dagens outfit, postuniformen, och glider ner o lunchfodrar pållarna innan jag kör till Terminalen. Okej, idag dokumenterade min påsklovslediga dotter mej när jag utfodrade medans hon satt kvar i bilen o slappade...


In först till de 3 ponnystona, Annie, Ida och Silvya..


Ida


Sen kör vi fram till nästa hage och där står Pocahontas och väntar...hon vet vad som är på g när den blå bilen kommer rullande.


Gullet


Ser ju varmt o skönt ut i solen men det var det inte..vattnet var fruset i karet och isande vindar..


Hej då Poca och Bellis, nu kör vi..


Ikväll har jag varit med Alva i ridhuset för hon ville hoppa Poca igen..jag satte upp två sockerbitshinder och ponnyn är ju superduktig..glatt överraskad..Ja, nu har Alva nått sitt mål efter snart ett halvår..hon har ridit långrundor i skogen och hoppat henne. Och Poca som knappt gick att sitta på i november, hon var öm i hela kroppen o for nästan i luften vid beröring med skänklarna..


Paddocken är nu helt färdig och den är verkligen bautastor...här kan typ stallets alla 21 hästar ridas samtidigt!!!


    

Presentation


En blogg om mej själv och mitt liv på Västeråkra Herrgård bland alla hästar..

Fråga mig

12 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
           
1
2 3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23 24
25
26
27
28 29
30
<<< April 2012 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik

Carina

Coco Chanel

 


Ovido - Quiz & Flashcards