carinarhodin

Alla inlägg under juli 2012

Av Carina Rhodin - 21 juli 2012 19:36

Vaknade kl 6 i morse och kände mej lite dassig (ja mer än vanligt då) Hade feber och var förkyld, men jag är på benen ändå..bjöd in Andersson på grillning i eftermiddags,  när solen faktiskt stekte på altanen, han är en vänlig själ som hjälper alla med allt och behöver lite uppmuntran tbx tycker jag...


Den här helgen går Bellis och Ida med Gritte, för Alfred är bortrest..och återigen blir Ida femte hjulet, Gritte stöter bort Ida då hon tycker att Bellis är hennes...tråkigt för Ida återigen..man undrar ju varför alla ston hon gått med, utom Annie, föser iväg henne. Får väl tänka att det är för hon är så jäkla snygg så dom blir avundsjuka...naturligtvis ligger det mer bakom, som att hon hade väldigt dåligt självförtroende när hon kom till oss och är låg i rang och aldrig kaxar eller bråkar, hon är helt enkelt för snäll, för att vara häst..i en flock.


 

 Ida i morse, med tofs i luggen, slickar sej runt munnen och säjer att hon vill ha mera äpplen...


 

Här släppte vi ut Ida i morse till Bellis o Gritte som varit ute under natten..Spring iväg o lek nu säjer Elina, men dom står bara kvar och "beundrar" sin ledare..Fick Ida välja så hade hon nog flyttat in i vårt hus och haft trädgården som hage, och bara människor runtomkring sej..  

Av Carina Rhodin - 19 juli 2012 08:51

Jag skulle vilja vara en sån där människa som resonerar: "Det finns inget dåligt väder, bara dåliga kläder"...och hej o hå så är man lika glad för det. Själv tycker jag det är hemskt deprimerande att ha semester som regnar bort i år igen. Just nu önskar jag att dom ringde från jobbet och sa att det var kris och "Carina, vi behöver dej" och jag hade genast hoppat i postabrallorna och stuckit.


Hällregn i morse och Bellis och Ida fick ha regntäckena på..Jag ledde ut en i taget eftersom Ida fortfarande är lite brunstig annars funkar det bra med dom tillsammans i hagen. Häromdagen hade dom lekt "rullningsleken", vem som kan rulla längst och bli lerigast. Bellis vann, för hela han bestod av ett tjockt pansarlager lera och var grå istället för brun, blärk. Tog en timme att få han någorlunda ren innan Elina red honom i ridhuset. Han går så fantastiskt bra så det är inte sant, Elina är helt salig varje gång hon rider honom och det tar emot att sitta av.   


 

 

Sommardag eller..........

Av Carina Rhodin - 16 juli 2012 19:41

Jag har väl aldrig nämnt innan nåt om mina barns fader, men han finns och idag kom han hem från Norrland, närmare bestämt Sundsvall. Hans gamla hemstad, och med på tågresan fanns 2 gamla hockeypolare som nu installerats på vår båt som ligger i gästhamnen bara för deras skull..en av dessa stora grabbar är Bo Bulla Berggren fd proffs på andra sidan Atlanten och en stor profil inom hockeyvärlden..och i Timrå såklart.

Innan jag hämtade grabbarna hann jag med en liten fotovandring på Brändaholm..tänk att det var 20 år sen jag gick runt där och drog Elina i barnvagnen..sååå jädrans mysigt att gå där och titta och drömma..ja, nu önskar jag mej en liten kolonistuga när jag blir pensionär...typ.


   


   


         

   




Av Carina Rhodin - 15 juli 2012 20:44

Några bilder från kvällens motionsrunda; Elina på Bellis och jag med joggingskorna på...


 

 

Bellis älskar att gå i skogen, över stock och sten, vilket ger fina muskler oxå...


 

Så mitt på ett berg stod ett Eiffeltorn..


 

Det går han igenom utan att tveka en sekund..duktiga Bellis.

Av Carina Rhodin - 14 juli 2012 19:02

Släppte Ida och Bellis i bortesta hagen vid stora vägen, den som båda har gått i förut fast i andra konstellationer...och det var inget märkvärdigt, hälsat har dom ju gjort i stallet eftersom dom har boxarna intill varann. Men lite nosande och nåt skrik från Ida hade man ju förväntat sej. Hon var även utrustad med senskydd och grimma, hehe..dom tittade knappt på varann utan började beta istället.

Ett par timmar senare däremot sprang Ida fram och tillbaks vid grinden..hon hatar ju insekter och blir helstressad av dom. Och det är mycket flugor o skit nu när det är kvavt. Har därför redan tagit in dom och Bellis har duschat med schampo och blivit fin..och Ida hon har blivit brunstig, mycket brunstig. Hon småtravade förbi Hero, Plex och Alfred med böjd nacke med stora näsborrar och frustade som en liten arabhingst. Hon gillar o stajla för pojkarna när hon brunstar, i vanliga fall är hon seg att leda in, då känns grusvägen som den var 7 kilometer lång!


På tisdag tar vi en annan hage, en närmre, men idag låg där en stor huggorm i den så det fick bli ändrade planer. 


   


Och här leker Bellis lite med Idas flughuva, sin egen hade han slarvat bort så jag fick sticka till Granngården och köpa en ny till honom idag..


   

Av Carina Rhodin - 13 juli 2012 21:16

Idag har jag jobbat fastän jag har semester..hoppade in för min ersättare, då det var ett viktigt möte med "Blå stjärnorna" i Kalmar, som jag tyckte att hon absolut skulle gå på. Elin blev glad och jag fick en liter jordgubbar av henne som tack (och några timmar mertid hehe)


Imorron ska vi göra ett litet "experiment", kan man kanske kalla det...vi ska släppa ihop Ida med Bellis. Bara våra egna hästar i samma hage. Ida går mest för sej själv och får inte komma in i den lilla flocken på endast 3 ston. Det känns jobbigt att släppa ut henne på morronen till de 2 andra, som gått ute tillsammans under natten, och bli jagad och vallad så fort hon släpps in..Känns även lite tråkigt åt det andra hållet, att plocka bort Bellis från Affe och Gritte som funkar så bra tillsammans. Men vad fan gör man....?


 



Av Carina Rhodin - 12 juli 2012 21:31

Efter en lång dag som den " barmhärtiga samariten", eller vad det nu hette, så blev det lite hästliv ikväll. Jag studsade ur sängen redan vid halv 6 för att väcka den dotter som skulle iväg och jobba..sen blev det ut med Ida till hagen, mocka, handla, laga middag, hämta hem arbetaren, skjutsade t o m hem hennes arbetskompis till Långö, ja, så tog vi in Ida och idag red jag lite, bad Elina föreviga detta ögonblick, och efteråt ser jag att det blev endast en närbild på Ida...hehe. 


 

Ja, hon är ju faktiskt snyggare än morsan...........


Sen ville Elina prova och rida på fälten på andra sidan vägen, med Bellis då..och jag skulle få lite fina bilder hade jag tänkt..Emmy hängde på med Alfred och här kommer dom då på vägen.....


   


     


Sen stod jag där och trodde att jag filmade..har ju en ny mobil, men det hade jag ju naturligtvis inte..alltså jag är inget tekniskt geni, måste kontakta min helpdesk i Norrland (Alva) så det blev endast 2 dåliga bilder på ekipaget nere på fältet. 


   

Bellis var pigg och glad, tyckte det var lite konstigt att Alfred försvann åt ett annat håll ibland, men jätteduktig. Ja det gick fantastiskt bra..cool är bara förnamnet.

Av Carina Rhodin - 10 juli 2012 21:26

Elina kom tillbaks här på Bellis efter en långrunda i Rosenholm. På hemvägen genade dom genom hagen med alla baggarna och Bellis hade dom springande precis runt benen men han tyckte det bara var kul. När dom sedan skulle ut därifrån kan Elina bara böja sej ner från Bellis rygg och både öppna och stänga grinden..Jag vet jag har sagt det innan; han är bara så cool. Världens bästa 3-åring..  Mycket galopp tillsammans med Tove och Silvya idag.


   

     

     


Presentation


En blogg om mej själv och mitt liv på Västeråkra Herrgård bland alla hästar..

Fråga mig

12 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
            1
2
3
4
5
6 7
8
9 10
11
12 13 14 15
16
17
18
19
20
21 22
23 24
25
26
27
28
29
30
31
<<< Juli 2012 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik

Carina

Coco Chanel

 


Ovido - Quiz & Flashcards