carinarhodin

Alla inlägg den 22 juli 2012

Av Carina Rhodin - 22 juli 2012 21:17

...det är vad Bellis har! Elina red honom i ridhuset ikväll och idag var det första gången som hon satt ner på honom i traven. Och han var ju gudomlig vad jag förstod hehe..man ser ju att han är skön att rida med sitt stora steg men att sitta ner på dessa stora hästar kan ju ibland oxå vara svårt. Eller oxå alldeles underbart. Jag småtjatar emellanåt att nu är det väl min tur att prova honom..Men nej, Elina vill ha känslan så länge som möjligt att vara ensam om att ha suttit på denna häst..  Ja, dom har börjat så smått med skänkelvikningar oxå..Nu börjar ju helt klart det roligaste jobbet med o ha unghäst.


 

Suddit som vanligt men jag lovar att ta en lektion i hur jag fotar i rörelse..


Idag lät Gritte Ida komma nära henne och Bellis i hagen och man blev riktigt varm i hjärtat av o se dom gå och beta tillsammans. Men nu ikväll kom kungen Alfred hem så i morron blir det att flytta tillbaks Ida och Bellis till gamla hagen. Synd att Alfred och Ida är lite förälskade i varann för det går bara inte att ha dom i samma hage då...


 

Ida i ridhuset i morse. Ett nytt Novabett hade hon idag som hon verkade gilla..


Och så en bild på ett bagglamm som hamnat lite fel nere bland tackorna..Andersson tog ett grimskaft runt halsen på honom och försökte leda honom upp till dom andra gossarna, vilket inte var det lättaste..Det var lite sorgligt, tänkte att nu leds han mot döden, för om några dagar går pojkarna till slakt. 


 


Nu mår jag bra igen. Det gjorde jag inte i natt. Hade två tröjor samt en fleecejacka och sockar på mej. Under täcket alltså. Ändå hackade jag tänder...  

Presentation


En blogg om mej själv och mitt liv på Västeråkra Herrgård bland alla hästar..

Fråga mig

12 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
            1
2
3
4
5
6 7
8
9 10
11
12 13 14 15
16
17
18
19
20
21 22
23 24
25
26
27
28
29
30
31
<<< Juli 2012 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik

Carina

Coco Chanel

 


Ovido - Quiz & Flashcards