carinarhodin

Direktlänk till inlägg 29 februari 2012

Kossor

Av Carina Rhodin - 29 februari 2012 20:18

I måndags var Susse här igen och gjorde lite massage och akupunktur på Ida igen..då bestämdes det att hon ska komma och träna Elina och Alva på ponnysarna..det var ju Susse som red in Pocahontas som 6-åring, ja hon ägde ju Poca och hade köpt henne av en hästhandlare i Skåne, från samma ställe där Ida oxå stod. Båda är importerade från Danmark ungefär samtidigt. Kanske Belmondo oxå kan få samma tränare lite senare...


I kväll var Elina och red Bellis uppe i ridhuset och det var första gången dom var alldeles ensamma..hönsmamman har alltid sagt att någon måste vara däruppe, om något skulle hända, han är ju dock unghäst..men han höll sej lugn, tog bara några gungande galoppsprång och nån gång måste dom ju börja vara där själva..Alva red ut på Poca tillsammans med Lina o Annie..och nu när allt börjar gå så bra för den lilla skäckfröken, då ska hon ut på annons. (säger ägaren)  och egoistisk som jag är så hoppas jag väl då att ingen vill köpa henne  


Om ett par veckor kommer ett gäng Highland Cattle till Västeråkra, närmare bestämt 18 st!! Dom ska gå och beta på andra sidan vägen så man slipper ha dom utanför husknuten..alltså dom är ju söta men ändå lite läskiga med sina gigantiska horn. På mitt sista avlämningsställe (på min brevbärartur) ovanför Bastasjö går där några såna kor och där har jag oxå mitt kisseställe..jag brukar inte gå ut om korna är just där, men idag kunde jag bara inte hålla mej, och korna hängde vid grinden och nöden har ingen lag, så jag pinkade fort som faen och stirrade samtidigt så inte korna skulle komma mot mej, beredd att rusa till min trygga postbil. Puh det gick bra, och fort!!  


Jag pinkar, du äter....i Bastasjö idag...  

 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Carina Rhodin - 14 januari 2017 21:52

Vi var uppe med Coco i ridhuset redan vid 7.20 och longerade..(och innan dess hade Hugo fått sin morgonrunda) så det har varit en lååång lördag..   Ett par minusgrader men fick ändå lite lite vårkänslor när solen kom..   Sen har det hänt en ...

Av Carina Rhodin - 11 januari 2017 18:09


Lite bilder från veckan..sköter den här "bloggen" dåligt nu..       I helgen var det vacker vinter..         Buster och Coco stod och myste lite trots 15 minus typ..men dom gillar det..om det inte blåser..som idag..var ganska jobbigt att...

Av Carina Rhodin - 6 januari 2017 19:48

Idag så åkte vi, Hugo och jag, och hämtade Mohammed för och ta den sista promenaden tillsammans då..för att säga hejdå och samtidigt grattis..i morron fyller han 18, och på måndag måste han därför lämna HVB-hemmet här i Karlskrona, för han anses som ...

Av Carina Rhodin - 5 januari 2017 20:20


Lite sorglig dag idag, då fadderbarn M har fått beskedet att han måste flytta till Göteborg på måndag..att fylla 18 är inte så roligt för alla..som ensamkommande afghan har han nu blivit "vuxen" och Migrationsverket rör runt i tombolan och M får en "...

Av Carina Rhodin - 2 januari 2017 07:48

Jag "dygnade" på jobbet, eftersom det var nyårsafton och någon måste vara på plats vaken..och igår kunde jag intyga att jag är liksom inte 25 längre..yrslig av trötthet.. De flesta ensamkommande barnen på Fur fick åka ner till Karlskrona och titta ...

Presentation


En blogg om mej själv och mitt liv på Västeråkra Herrgård bland alla hästar..

Fråga mig

12 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
   
1
2
3
4 5
6
7
8
9
10
11
12
13 14 15
16
17
18
19
20
21
22 23 24
25
26
27
28
29
<<< Februari 2012 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik

Carina

Coco Chanel

 


Ovido - Quiz & Flashcards