carinarhodin

Alla inlägg den 9 februari 2012

Av Carina Rhodin - 9 februari 2012 21:44

I går fick Pocahontas den sista behandlingen av Susse som bara hittade lite stelt på halsen som hon masserade bort..hm..ja nu är hon fit for fight och tjejerna kan sätta igång och galoppera henne snart. Idag skrittades hon bara lite av Alva i ridhuset barbacka. Och Poca var pigg och laddad och småstegrade men Alva fixade det oxå..Ägarna hade en liten westernsadel med sej igår oxå som jag fick köpa lite billigt men den låg inte alls bra på henne..det blir till att leta vidare.



Elina har satt igång att rida Belmondo nu efter 2 månaders vila och det gick bra när hon satt upp igen..fattar inte att tiden går så fort, känns som det var förra veckan hon red honom sist..Och i morron är det fredag igen. Tycker veckorna bara består av måndagar och fredagar och allting däremellan bara svichar förbi. I morron blir här tjejfest. Elina har bjudit 12 stycken (hur alla dessa nu ska få plats i lilla Atelje'n) och ikväll förberedde Curlingmorsan (jag då..) sangria till tjejerna..till det behövdes 2 liter rödvin och jag tänkte jag kunde smaka lite, har ju inte druckit vin på säkert 25 år, så jag hällde upp en skvätt men fy vad strävt och suurt. Fattar liksom inte hur jag kunde dricka en hel sjuttis Aurora eller Atlantis (det sliskigaste man kan tänka sej) förr när det begav sej, utan o spy.. Ja, nån vinalkis är det ingen risk att man blir iallafall!!




   

Presentation


En blogg om mej själv och mitt liv på Västeråkra Herrgård bland alla hästar..

Fråga mig

12 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
   
1
2
3
4 5
6
7
8
9
10
11
12
13 14 15
16
17
18
19
20
21
22 23 24
25
26
27
28
29
<<< Februari 2012 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik

Carina

Coco Chanel

 


Ovido - Quiz & Flashcards