carinarhodin

Alla inlägg den 22 februari 2012

Av Carina Rhodin - 22 februari 2012 20:24

Så har halva semesterveckan gått och jag har typ bara lämnat Västeråkra för att åka och köpa hö...vi har inte haft nåt hösilage i stallet på några dar och har man 3 hästar så går det åt många balar kan jag lova...och jag har inte haft nån dräng hemma (eh) som kunnat köra o hämta balarna i släp så det blev 3 vändor till Fridlevstad för o packa in dem i min Volvo. Och den skulle nu behövas lämna in på en sån där rekonditionering, tror jag det heter, höstråna sticker fram lite överallt. 

Annars går förmiddagarna fort då jag bara mockar, jag inte bara känner mej som en bonde, luktar som en oxå..nä, kände att det nog var dags för en makeover innan man helt förfaller, hehe så nu har jag beställt tid hos frissan och ska ta ett par solningar i helgen, om min "stallchef" ger mej ledigt...  

I dag har jag ridit Ida uppe i ridhuset medans Elina fixade till Belmondo..hon red honom sen och allt som Pauline lärde ut följdes noggrant idag. Elina har kontakt med munnen och han går ner på tygeln, oh vilken duktig häst vi har..det här gjordes bara i skritt, för att det inte ska bli för mycket..det ska gå långsamt framåt för att inte förstöra honom, har sett 2,5 - 3 åringar på Hästnet som är ridna i alla gångarter samt hoppade uppsuttet!! Annonsörerna tror det är skitbra o att dom har superhästar..Men det är ju faktiskt helsjukt!!! Undrar bara hur dom hästarna har det med rygg och ben om ett tag.............


Snö och isfria grusvägar på Västeråkra!! Äntligen..och i morron blir det sol säjs det      

Presentation


En blogg om mej själv och mitt liv på Västeråkra Herrgård bland alla hästar..

Fråga mig

12 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
   
1
2
3
4 5
6
7
8
9
10
11
12
13 14 15
16
17
18
19
20
21
22 23 24
25
26
27
28
29
<<< Februari 2012 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik

Carina

Coco Chanel

 


Ovido - Quiz & Flashcards