carinarhodin

Alla inlägg under januari 2012

Av Carina Rhodin - 3 januari 2012 21:51

Jag lider ju av enorm sömnbrist, inget jag brukar sitta o skriva om här direkt...men ibland går jag faktiskt till jobbet utan att ha sovit alls på natten. Oftast sover jag 2 timmar åtminstone, vilket är alldeles för lite i långa loppet. Anledningen till detta är värk men igår gick jag till apoteket till slut, för o plocka ut de där pillrena som jag inte ville ha egentligen men till slut måste ha för att orka fungera..och ett under skedde; jag gick o la mej vid 9 igårkväll för att se filmen "Sommaren med Göran" (tror jag den hette) men hann inte ens börja titta förrän ögonen gick igen och jag vaknade inte förrän klockan ringde vid 7 i morse!!! Så många timmar har jag inte sovit sammanlagt senaste veckan och när somnade jag 9 senast?? Typ på mellanstadiet. Vilka piller....  


Ikväll har Pocahontas ägare varit här tillsammans med en annan kompis och nu är vi överrens om  att det är i munnen felet hos Poca är...lyckades bända upp gapet på henne och mycket riktigt satt där en tand längst in som var hög och sned, så imorron ska tandläkare kontaktas...spelar ingen roll att göra andra behandlingar med laser o nålar när man sen inte kan rida henne ändå..pga ont i munnen. Nu hoppas jag att allt ska lösa sej till det bästa och att hon blir sådär fin igen som hon var en gång i tiden, innan hon betäcktes, för vi gillar henne.  


 

Pocahontas äter kvällsmat..

 

3 kg kvällshö behöver den här damen för att lägga på hullet..


Av Carina Rhodin - 2 januari 2012 19:33

I förra veckan fick Pocahontas behandling med laser och akupunktur. Hon har tydligen en "låsning" i SI-leden..kanske en kompression i bäckenet efter fölningen...fortsättning följer..Här kommer lite bilder från ikväll när Alva longerade Poca. Hon är jätteduktig och det gick ännu bättre än förra gången, lyssnar på Alva hela tiden och man såg riktigt hur nöjd hon var efteråt..och så puffade hon med mulen på Alvas jackficka för där visste hon fanns lite belöning. I morron kommer ägaren hit så ska vi prova ut en lite bättre sadel till henne oxå...hoppas allt blir bra snart men Rom byggdes ju inte på en dag..eller vad det nu var det hette...  


 


 

 

 

 


Av Carina Rhodin - 1 januari 2012 21:23

Började årets första dag med att gå ut med hästarna ca 2 timmar innan "alla andra" vaknat, sen när klockan blev 10 åkte jag ut till Amiralen för att hämta ett paket, och jag lovar er att jag var den enda i "skaran" på ca 10 pers som besökte köpcentret, som var relativt (nåja) ung! Resten var bara gamla pensionärer, resten verkade ligga kvar hemma i sängen såhär dagen efter....  Jag är ju lite tvärtom så jag dricker aldrig, och då menar jag aldrig.



I dag flyttade Ior och Saga till Lyckeby där dom och deras små mattar säkert får det bra..sen kom de 3 stona från Grönadal och flyttade in i stället. En av dem var unghäst och lika gammal som Bellis..


Bellis studsade in i passage från hagen idag, hehe så vi tog upp honom till ridhuset för o träna lite, så han får tänka o bli lite trött..Tog fram presenningen o gick lite över den, som vi gjorde förra vintern, och sen vecklade jag i hop den och la över Bellis rygg och typ masserade honom med den. Han verkade gilla det, är inte rädd alls för den och det kan väl vara bra o upprätthålla den träningen emellanåt..

 

På längden...


 

På tvären...


 

Lite ovanpå...


 


Presentation


En blogg om mej själv och mitt liv på Västeråkra Herrgård bland alla hästar..

Fråga mig

12 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
            1
2 3
4
5
6
7
8
9
10
11
12 13 14
15
16 17
18
19
20
21 22
23
24
25
26
27 28
29
30 31
<<< Januari 2012 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik

Carina

Coco Chanel

 


Ovido - Quiz & Flashcards