carinarhodin

Alla inlägg den 14 januari 2012

Av Carina Rhodin - 14 januari 2012 18:54

Steg upp halv 6 i morse, (kunde inte sova längre och det är ju typ bara för att man får ligga till lite) lusläste tidningen och drack nåra muggar kaffe innan jag hämtade Elina på bussen vid halv 8..sen red hon och Alva ut på Ida & Poca nere i Allatorp. Det var första gången Poca reds ut här hos oss men det gick fint, hon var framåt och gick först men ändå cool..känns tryggt i mitt modershjärta, hehe..under tiden dom var iväg stod jag för mockningen. 


Strax efter 8 i morse och enligt mej svinkallt..


Nöjd ryttare med en glad liten ponny


 

 

Kanske ingen matchande utstyrsel på häst och ryttare, men vem fan bryr sej..ingen annan var vaken.


Sen åkte jag och Alva på utflykt, vi började med o köra till Fåglasång (jag vet föör ofta) för att köpa Gluco och ett nytt stångbett med fasta ringar i en storlek mindre till Poca..(endast 9,5 behöver hon) och nya benlindor som ska matcha ett nylonträns Alva beställt på nätet (ponnyprakt).


Styrde sen mot Larum, där det finns en liten hästshop med westernutrustning. Ska vi behålla Pocahontas så ska hon även få en liten westernsadel..ja, det är Alvas dröm iallafall. Det fanns inga ponnysadlar inne för tillfället men det var ju tur det för dom låg på runt 15-20 000 (gulp)..nä, det får nog bli nåt begagnat..Och när vi ändå var i Larum så körde vi in i Kättilstorp på hemvägen, till Hauffmans, och där har vi inte varit på 4 år minst. Hade Ida installad där några månader och det var där Alva lärde sej att rida i 6 årsåldern på Sophies shettisar, Bellie och Tiffanie. I dag kom dom galopperande mot oss i hagen och Alva blev så glad och rörd så tårarna rann..Hon älskade Bellie och har aldrig glömt henne. Pratar ofta om henne och alla uteritter och ridläger dom hade. Hon hade sorg på riktigt den dagen hon hade växt ur Bellie..men nu är hon välkommen dit o få gärna ta Bellie med sej ut på en promenad istället för att rida. Shettisarna är idag 25 resp 26 år men såg hur fina och friska ut som helst.


Bellie 25 år men så fin..


Nä, nu måste jag vila lite innan kvällsfodringen-det tar på krafterna o stiga upp tidigt         

Presentation


En blogg om mej själv och mitt liv på Västeråkra Herrgård bland alla hästar..

Fråga mig

12 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
            1
2 3
4
5
6
7
8
9
10
11
12 13 14
15
16 17
18
19
20
21 22
23
24
25
26
27 28
29
30 31
<<< Januari 2012 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik

Carina

Coco Chanel

 


Ovido - Quiz & Flashcards