carinarhodin

Alla inlägg den 10 januari 2012

Av Carina Rhodin - 10 januari 2012 20:16

Pocas tandbehandling gjorde susen för i lördags när Elina red henne så gick hon riktigt fint, hon är en väldigt framåt ponny men lite känslig för småbarn kanske..Ska hon göra sej till den fina dressyrponny hon innerst inne är så krävs lite rutin. Därför blev Alva lite besviken när hon sen skulle rida på söndagen, när det inte gick lika bra..men det här ska bli bra med lite hjälp från storasyrran, vi vill inte släppa taget om den lilla snälla Poca i första taget. I det här läget lyssnar jag på Elina som säjer att det är en superponny, mjuk som en gummiboll att rida och när hon säjer så om en häst; ja, då är den bra helt enkelt...för hon är väldigt kritisk kan jag lova...min fd fjording gillade hon inte att rida, men Pocahontas rider hon gärna utan att man ber henne om det..  

Poca står och lyssnar på oss människor när vi berömmer henne...hennes ägarinnor från Jämjö var på besök i går.





Om 2 veckor flyttar Elina hem igen. Det var inte så kul o bo själv och nu ska hon bara passa chefens katter färdigt först, han är på en månadslång resa till Thailand och Elina lovade i ett svagt ögonblick att katterna kunde bo hos henne under tiden...konstigt med tanke på att hon aldrig, aldrig under dom 20 år jag haft perserkatter, hällt upp mat till dom eller gjort kattlådan ren..



Elina och Tove på sina prinsessor Ida och Silvya i lördags morse på väg till skogen...    

Presentation


En blogg om mej själv och mitt liv på Västeråkra Herrgård bland alla hästar..

Fråga mig

12 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
            1
2 3
4
5
6
7
8
9
10
11
12 13 14
15
16 17
18
19
20
21 22
23
24
25
26
27 28
29
30 31
<<< Januari 2012 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik

Carina

Coco Chanel

 


Ovido - Quiz & Flashcards