carinarhodin

Alla inlägg den 16 maj 2011

Av Carina Rhodin - 16 maj 2011 22:42

...hellre det än i örat..hm..Vad har hänt nu då???? Jo, jag hade "lock" för örat och vatten i hörselgången..jag hörde dåligt och det prasslade i det så jag tänkte att jag kan väl peta runt lite så kanske det släpper..Men jag fick jäkligt ont i stället och blev lite yr..  så det blev till att besöka läkarstationen i morse innan jobbet..och då såg Dr Doudou att jag petat hål så det blödde! Fick droppar att hälla i örat och det känns bra nu!! Ett tips till alla: Gör inte som jag, väldigt obehagligt...


I går hade vi ett litet försenat kalas för Alva, minstingen som fyllde fjortis i torsdags. Jag hade knåpat ihop en tårta med chokladbotten, jordgubbsmoussse och citronkräm, och jag lyckades faktiskt, tack Google för att du finns......  


När Mysa fick fång förra veckan var jag nära o ta repet...hur mycket motgångar ska man behöva ta??? Jag kände direkt "jag får nog sälja henne till någon som kan ge henne ett bättre liv än vad jag kan ge henne"  Tycker inte hon ska behöva gå med munkorg flera månader, känns inte bra..Sen ska hon inte behöva gå ensam här uppe vid stallet, där vi har ett par sandhagar, när resten av hästarna är nere på fälten..MEN nu har det hänt lite annat..Mysa ska få en kompis om ett par veckor, en liten svart...


I kväll när jag kom hem stod AllatorpsLasse i fårhagen och" räknade får"; 15 tackor är det nu, men det fattades ett lamm!! Kanske höken tagit det..

  Allatorparn, Västeråkras fåraherde...



Presentation


En blogg om mej själv och mitt liv på Västeråkra Herrgård bland alla hästar..

Fråga mig

12 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
           
1
2
3 4 5
6
7
8
9
10
11
12
13 14
15
16 17
18
19
20
21 22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< Maj 2011 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik

Carina

Coco Chanel

 


Ovido - Quiz & Flashcards