carinarhodin

Alla inlägg den 13 maj 2011

Av Carina Rhodin - 13 maj 2011 20:41

I dag är det andra dagen Mysa står i boxvila..hon verkar klara det bra än så länge. Hon gnäggar och blir lite orolig på morronen när dom andra hästarna släpps ut och hon blir ensam men går över efter en stund..  Jag ger henne fenylbutazon morron o kväll och det är inga problem att spruta in det. Hon är snäll och står stilla och hoppas hon bara behöver ta smärtstillande i en vecka..Blir det längre tid så är jag rädd att hon ska få kolik av det som Ida fick..(då hennes böjsena gick av)


Det tråkiga med fång är att det blir ett livslångt problem..även om hon blir frisk nu, så kan jag inte släppa henne på sommarbete längre med dom andra hästarna. Aldrig någonsin. För tillfället ser jag bara en lösning: munkorg.


Jag har fått en önskan från Karin i Orlando, om att visa lite bilder på fåren med sina lamm, här på Västeråkra, så varsegod här kommer några nytagna i kväll..när du kommer hem till sommaren så har dom säkert vuxit rejält!

  Baggen, Svarte Rudolf med några av sina flickor..

        Nyklippt tacka ..

  ..och här är ullen som blev över efter förra veckans klippning. ..

 

Förra helgen så var jag på Börjes i Tingsryd..på min gamla arbetsplats, hästaffären ni vet..köpte då en fårskinnspad till Mysa, men den passade liksom inte, sadeln gled i stället..tror hon är alldeles för rund..ja, jag ska sälja den om det är någon här som är intresserad..för 400 kr. Kostar 500 i affären och jag har ju naturligtvis slängt kvittot...  

  Fårskinnspad 400 kr, nya stigläder Claridge House 100 kr.................

Presentation


En blogg om mej själv och mitt liv på Västeråkra Herrgård bland alla hästar..

Fråga mig

12 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
           
1
2
3 4 5
6
7
8
9
10
11
12
13 14
15
16 17
18
19
20
21 22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< Maj 2011 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik

Carina

Coco Chanel

 


Ovido - Quiz & Flashcards