carinarhodin

Alla inlägg den 14 maj 2011

Av Carina Rhodin - 14 maj 2011 22:19

Så fruktansvärt dryygt med Mello så jag gav upp!! Finns det nåt segare program egentligen..o så ska det ju röstas oxå, nä jag skriver hellre lite om mina hästar....  

I går hade Emma privatträning här på Västeråkra och Elina var med på Ida..jag hann med o kolla på slutet när det var dags för galoppombyten..och Ida var så duktig,,tänk att denna lilla ponnyn höll på att mista livet och framtiden var väldigt oviss..och nu efter 3 år är hon finare än nånsin..ett mirakel  

  Radarparet-Elina och Ida i gårkväll

 

Mysa har vilat i 3 dar i boxen och i kväll var hon inte varm i hovarna så jag gick runt stallet bara och luftade henne..kanske lite mot veterinärens rekommendation men jag är så rädd att hon ska få kolik när hon bara står still och så hade hon ju en lättare fång....och visar inga tecken på smärta längre.

  Här stod Mysa o längtade bort att få beta..men NEJ..tyvärr inte än gullet.

 

Eftersom Ida gick hårt igår så tog jag henne på en promenad samtidigt som Elina skulle ut o gå med Belmondo ikväll. Vi gick ner en runda i Allatorp med dom..

 

Inte red jag lektion heller idag..tappade sugen när Mysa blev sjuk..men jag tar en liten privatträning på Beauty snart i stället, ni vet fjordingen jag alltid red innan jag köpte Mysa..Däremot satt jag uppe vid paddocken och tittade när mina kompanjoner Mats o Lotta red..

  

Mysa har fått byta till tunt ängshö nu-och vilken tur att hon gillar det för det är det enda hon får äta på ett tag.

Presentation


En blogg om mej själv och mitt liv på Västeråkra Herrgård bland alla hästar..

Fråga mig

12 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
           
1
2
3 4 5
6
7
8
9
10
11
12
13 14
15
16 17
18
19
20
21 22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< Maj 2011 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik

Carina

Coco Chanel

 


Ovido - Quiz & Flashcards