carinarhodin

Alla inlägg den 14 oktober 2011

Av Carina Rhodin - 14 oktober 2011 19:43

Ett litet kvällsinlägg hinner jag med nu när jag har en snabb dator..Hovslagaren var här i kväll och satte på framskor på Bellis..första gången och han var lugn o fin precis som när han blir verkad..ja sen gick Elina upp med honom till ridhuset så att han ska få göra av med lite energi efter 4 dars boxvila..

Hon gick nåra varv o han studsade lite i passage typ men så lydig så hon tog av repgrimman och löslongerade honom för första gången och han lydde efter smackljuden, fan vilket psyke hästen har alltså, unghäst efter boxvila och han håller sej så lugn..i morron får han gå ut i hagen tillsammans med Helge igen..


Ja så lite bilder på fjortisen Alva som kämpar på med lilla hetingen Amigo, hehe..

  

Alva & Amigo i paddocken igårkväll........

  Sen på med rosa pyjamasen efter passet

  GONATT säjer Amigo

Av Carina Rhodin - 14 oktober 2011 09:01

I morse var det riktigt kallt när jag skulle gå ner med ponnyflickorna till hagen..Idas arabiska väninna Silvya frustade och blåste upp sej när hon såg att det var vitt på marken..nej det var inte snö, men frost..Ida bryr sej inte om sånt, hon har bara fullt upp med att försöka nosa upp ett äppel från marken, nere i kurvan. Det gör hon varje morgon, varje höst..


Hittade en sommarbild som jag flinar lite åt här själv..jag hatar höst och vinter och såna här bilder får mej att överleva mörkret..(nja kanske inte riktigt såå illa men..)

  Min långa kollega Henke 2.05 m kom till jobbet för att jag skulle få provåka lite..

Presentation


En blogg om mej själv och mitt liv på Västeråkra Herrgård bland alla hästar..

Fråga mig

12 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
          1 2
3
4
5
6
7
8
9
10 11
12
13 14 15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25 26
27
28
29
30
31
<<< Oktober 2011 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik

Carina

Coco Chanel

 


Ovido - Quiz & Flashcards