carinarhodin

Alla inlägg den 9 oktober 2011

Av Carina Rhodin - 9 oktober 2011 18:44

Tävlingen idag kan bara sammanfattas kort; Elina är inte glad  Nämen Ida har gått så fint hela veckan och i framridningen i paddocken kändes hon fortfarande mjuk o pigg MEN när det var dags i ridhuset så "dog" hon liksom o blev vääldigt seg..ja sån är Ida ibland och det är ju synd men Elina älskar henne ändå  Men man kan ju undra vad det var för domare som noterade att "hästen har framåtbjudning"..var hon blind eller.............??

  Uppvärmning i paddocken idag......


Ja så var syrran med dotter här, dom ville kolla på tävlingen men dom var nyfikna på min nya katt oxå..idag blev Beverly ett steg modigare till; hon åt på samma fat som Barney...jag tror dom blivit lite kära i varann..  

  Beverly äter och då kommer Barney in i köket..

  

"Äter du, så vill jag med äta"..tänker (nog) Barney..


  ..och då tänker nog Beverly; " Äter du i den skålen, då vill jag oxå äta där"...blablabla..Gulliga är dom i allafall och det är faktiskt intressant o studera dom i smyg..


Kvällen avslutades med att Elina red Belmondo själv i ridhuset o jag står där i mitten som nån säkerhetsvakt  hehe..Men han lyssnar fint och jag har svårt att tänka mej att han skulle skena i väg men jag vill inte lämna dom ensamma däruppe än..

  Belmondo med sitt friska öra, i det andra sitter världens fulaste ink i valnötsstorlek som inte ramlat bort än trots att vi försökt o strypa den med ett snöre...stackars Bellis..

Av Carina Rhodin - 9 oktober 2011 07:21

Uppe halv 7 idag när det är helg när man får sova..så typiskt..men idag är det klubbmästerskap i dressyr så snart är det full rulle när Elina kommer hem o ska förbereda sej. Hon ställer upp på lilla Ida i storhästklassen precis som i våras..ibland undrar jag vad hon skulle med stor häst till (Belmondo) när hon ändå tycker ponny är roligast..

  Här är Ida i går morse när hon varit o tiggt morötter vid min ytterdörr..hon sa att hon hade varit så duktig så att hon förtjänade det..


Och lilla Beverly, chinchillapersern, är så snäll och det går såå bra. Hon är så otroligt kelen, kan liksom lägga henne på min mage och sen ligger hon där..hur länge som helst..igår em råkade vi nicka till lite..jag blir ju alltid akut sömnig när det åskar och det var ju precis vad det gjorde sen..

 

Presentation


En blogg om mej själv och mitt liv på Västeråkra Herrgård bland alla hästar..

Fråga mig

12 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
          1 2
3
4
5
6
7
8
9
10 11
12
13 14 15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25 26
27
28
29
30
31
<<< Oktober 2011 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik

Carina

Coco Chanel

 


Ovido - Quiz & Flashcards