carinarhodin

Alla inlägg den 2 oktober 2011

Av Carina Rhodin - 2 oktober 2011 20:08

Ah, det var så kul med ny dator..och snabbt jobbar den, så det blir ett litet inlägg till..Eftersom Beverly heter som hon gör så måste man ju se lite flärdfull ut oxå o göra själ för sitt namn så första dan köpte jag en leksak med en liten fjädervippa på till henne:

  Beverly Hills första dan hos oss, smutsig, skygg men så nöjd att bli ompysslad.

Här med sin "fjäderboa"..


Varje gång min andra perser, Barney, kommit för nära eller om nån av oss människor klampat för högt i trappan osv..så har hon sprungit o gömt sej under sängen..men nu har hon vant sej vid det med..och ikväll såg det ut så här;

  Svart på Vitt..Kompisar




Av Carina Rhodin - 2 oktober 2011 17:07

Hej igen..nu testar jag min nya dator. Tack för Elgigantens öppettider söndagar  Ja, igår nämnde jag min nya chinchillapeser Beverly. Jag åkte bara för o "titta" på henne förra helgen i Urshult. Men efter lite fika på Börjes i Tingsryd körde jag tillbaks till Urshult och tog katten med mej hem!! Jag kunde bara inte lämna henne i misären i ett låst rum i ett stall..Hon var en av 25 chinchillor som blivit lämnade till sitt öde efter att deras matte avlidit. Matten hade drivit en fin uppfödning som hette Sweethearts men som sagt hon gjorde sej inte av med katterna när hon blev sjuk och dom glömdes bort.


13 av Beverlys kompisar avlivades av KKS och resten, som inte hunnit bli sjuka eller för gamla ska nu få nya hem..tack KKS för att ni finns och gör detta jobb.


Beverly var väldigt skygg till en början, eftersom hon aldrig varit utanför sitt nerpissade rum i Urshult..men hon är väldigt kelen och nyfiken så nu efter en dryg vecka rör hon sej fritt i vårt hus och allt går så bra..så man tror inte det är samma katt alltså.

     Kanske inte så bra bilder, det blir sånt blänk i ögonen..men hon har stora gröna ögon och svart eyeliner..


I går var jag och hälsade på Focus. Kom lägligt när hans kompis Nelly skulle lastas för att transporteras hem till sin ägare efter sitt år som foderhäst. För att inte Nelly skulle bli orolig av att se Focus springa i hagen bredvid gårdsplanen där hon skulle in i släpet, så gick jag en runda med honom..i 30 graders värme kändes det som..eller var det för att jag råkat ta på mej en yllekofta  

  Focus..ensam kvar men kanske han får nya kompisar snart...  

Presentation


En blogg om mej själv och mitt liv på Västeråkra Herrgård bland alla hästar..

Fråga mig

12 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
          1 2
3
4
5
6
7
8
9
10 11
12
13 14 15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25 26
27
28
29
30
31
<<< Oktober 2011 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik

Carina

Coco Chanel

 


Ovido - Quiz & Flashcards