carinarhodin

Alla inlägg den 10 oktober 2011

Av Carina Rhodin - 10 oktober 2011 21:05

Ja, så var det dags för en skadad häst igen.........den här gången är det Belmondo som råkat illa ut i hagen. Han kan inte stödja på höger fram och distriktsveterinären var här ikväll och de närmsta dagarna får utvisa om det blir en boxvila på 2 veckor ELLER ett halvår,,


Vi har ju liksom varit med om detta en gång innan med Ida då hennes böjsena gick av och hon stod ju inne i flera månader..jag tror liksom inte Bellis 2,5 år skulle klara det lika galant som hon..

  Bellis högerben skadat..vänster lindat för att kompensera överbelastning..


Om det är någon som läser detta och aldrig haft en skadad häst; Grattis till dej isåfall. Själv följer ju olyckorna slag i slag i detta hushållet känns det som..  


Och när jag ändå håller på o skriva tråkinlägg kan jag fortsätta klaga lite: Nu har jag fått svar på senaste magnetröntgen.. jag har blivit undersökt nerifrån o upp och då hittades orsaken till smärtorna o balansproblemen..jag har ett diskbråck mellan 6-7 halskotan som går emot ryggmärgen..Det var inte så kul svar men det finns dom som har det värre...Bellis exempelvis.

Presentation


En blogg om mej själv och mitt liv på Västeråkra Herrgård bland alla hästar..

Fråga mig

12 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
          1 2
3
4
5
6
7
8
9
10 11
12
13 14 15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25 26
27
28
29
30
31
<<< Oktober 2011 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik

Carina

Coco Chanel

 


Ovido - Quiz & Flashcards