carinarhodin

Alla inlägg den 3 september 2015

Av Carina Rhodin - 3 september 2015 07:19

Hugo, min lilla följeslagare, är en vit liten sak...när jag satte in annons på Blocket då jag sökte hund, hade jag många krav. Jag ville hitta det mest optimala som skulle passa just mej..bl a ville jag inte ha en liten valp, den skulle kunna bo med katter, gilla småbarn, inte kräva 2-timmars promenader, den skulle oxå vara liten och behändig, inte skällig och så till sist brun/grå eller svart..så svårt att hålla en vit hund vit...Så fick jag svar från Linda på Öland som ägde Hugo..Han stämde ju in på allt jag önskade mej, utom färgen då..Jag tackade nej (!) och tänkte att den här gången ska Carina minsann inte göra nåt förhastat, men efter en vecka med bara Hugo i tankarna så ringde jag upp Linda och frågade om jag fortfarande kunde få bli hans nya matte..

Och så blev det. Trots att han är vit. Det är egenskaperna som är viktigast och han och jag klickade i första mötet, utanför ICA i Smedby..

 

Den här namnbrickan fick Hugo igår. Finns i rosa, silver och guld oxå. Även i andra former..och gravyr ingår i priset, som endast är en hundring..Allt fixat på en minut på Grizzly.


Och till hans ofta skitiga nos köpte jag ett nytt schampo..Det kan användas både till cats and dogs..så Cesar fick sitt vita tryne oxå gnuggat med bra resultat..

 

      

Fast riktigt såå vita blev dom kanske inte..hehe..


Buster och Jocke har bytt hage och i deras gamla sommarhage låg två försvunna och välbehövliga flughuvor..Jag tog Hugo med mej dit igår kväll..sa till honom "Sök flughuva"..och Hugo rusade iväg..och faktiskt hittade "flughuva"..så intelligent han är den dära  

 


Och Idris fick följa med till Hööks..Buster "behövde" nya senskydd och grimma..

 

Den här grimman valde Idris..



Presentation


En blogg om mej själv och mitt liv på Västeråkra Herrgård bland alla hästar..

Fråga mig

12 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
 
1
2
3
4
5
6
7 8
9
10 11
12
13
14
15
16 17
18
19
20
21
22 23 24 25 26 27
28 29
30
<<< September 2015 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik

Carina

Coco Chanel

 


Ovido - Quiz & Flashcards