carinarhodin

Direktlänk till inlägg 23 april 2014

Ett år med Bob

Av Carina Rhodin - 23 april 2014 12:14

Jag tror inte på nån Gud, däremot på "ödet"..vissa saker kanske inte bara händer av en slump utan betyder faktiskt nåt..För en stund sen hände nåt som var lite märkligt..jag körde ner till affären i Nättraby och det första jag ser på parkeringen är en stoor lastbil i rött/silver..Jag kände så väl igen den, för det var just den som Bob åkte med när han kom till oss..Och det var jag som anlitade just Gunnar Olsson Hästtransport från Umeå och just idag EXAKT är det 1år sen Bob klev ur den..En lastbil som "bor" 130 mil härifrån..ja det var en riktig påminnelse om Bobs ankomst och lyckan att få ta hand om honom efter några års kringflackande..(Oskarshamn, Kungsbacka, Karlskoga, Älgarås, Mjölby och Karlstad på 2 1/2 år!!)


 

I dag i Nättraby..hade tänkt o snacka lite med chauffören men han var nog inne på pizzerian..


Bob var så mager och glanslös i pälsen, hade fullt med stöv och så var han orolig när han såg transporter här på gården i början..Stackarn trodde väl att det var dags för honom att åka nånstans igen..Nu är han lugn o fin, en riktig gårdshäst kan man säja och han ska få leva resten av sitt liv utan några större krav med ridningen..

 

 
 
Cicci

Cicci

23 april 2014 14:31

Va bra det känns o läsa ...
Tänk hade jag vetat att han skulle säljas runt efter oss så hade jag inte låtit honom flytta för syster min o han fann varann bra . Såg hans annons men va såld när jag ringde för att ta honom hem för han är värd trygghet o kärlek den killen
KramC

http://www.bonnaliv.bloggplatsen.se

Carina Rhodin

23 april 2014 14:45

Tack..ja vissa hästar kan man aldrig glömma..vi hade en liten b-ponny, Pocahontas på foder som sedan såldes, henne ångrar jag så här 2 år efteråt att jag inte köpte..inte lätt att va efterklok..

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Carina Rhodin - 14 januari 2017 21:52

Vi var uppe med Coco i ridhuset redan vid 7.20 och longerade..(och innan dess hade Hugo fått sin morgonrunda) så det har varit en lååång lördag..   Ett par minusgrader men fick ändå lite lite vårkänslor när solen kom..   Sen har det hänt en ...

Av Carina Rhodin - 11 januari 2017 18:09


Lite bilder från veckan..sköter den här "bloggen" dåligt nu..       I helgen var det vacker vinter..         Buster och Coco stod och myste lite trots 15 minus typ..men dom gillar det..om det inte blåser..som idag..var ganska jobbigt att...

Av Carina Rhodin - 6 januari 2017 19:48

Idag så åkte vi, Hugo och jag, och hämtade Mohammed för och ta den sista promenaden tillsammans då..för att säga hejdå och samtidigt grattis..i morron fyller han 18, och på måndag måste han därför lämna HVB-hemmet här i Karlskrona, för han anses som ...

Av Carina Rhodin - 5 januari 2017 20:20


Lite sorglig dag idag, då fadderbarn M har fått beskedet att han måste flytta till Göteborg på måndag..att fylla 18 är inte så roligt för alla..som ensamkommande afghan har han nu blivit "vuxen" och Migrationsverket rör runt i tombolan och M får en "...

Av Carina Rhodin - 2 januari 2017 07:48

Jag "dygnade" på jobbet, eftersom det var nyårsafton och någon måste vara på plats vaken..och igår kunde jag intyga att jag är liksom inte 25 längre..yrslig av trötthet.. De flesta ensamkommande barnen på Fur fick åka ner till Karlskrona och titta ...

Presentation


En blogg om mej själv och mitt liv på Västeråkra Herrgård bland alla hästar..

Fråga mig

12 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
  1 2 3 4 5 6
7
8 9 10 11 12 13
14 15 16 17 18 19 20
21
22 23 24
25
26 27
28 29
30
<<< April 2014 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik

Carina

Coco Chanel

 


Ovido - Quiz & Flashcards