carinarhodin

Alla inlägg under juni 2013

Av Carina Rhodin - 22 juni 2013 08:08

Tidigt i går morse, innan det blev alldeles för varmt, gick Elina upp och red Bob i paddocken..det var andra gången på bana denna veckan, men han tycker ju att det är kul!! 20 minuters pass helt lagom och övar mycket övergångar till galopp..han är inte i full kondition ännu men kämpar otroligt bra och då får han mycket beröm..ser liksom hur stolt han blir..

Ja, sen släppte vi ut honom tillsammans med Ida och vädret var fortfarande vackert så då kunde Belmondo få sej en långrunda i Rosenholm, tyckte dottern...dom red iväg och sen halvvägs där uppe i skogen blev det kolsvart på himlen och ett våldsamt regn och åskväder kom från ingenstans, typ..här hemma satt hönsmamman och undrade vad Bellis skulle tycka om detta! Har han ridits själv i åskväder..nä..

Men hem kom dom, som dränkta katter och det hade gått bra. Han hetsade inte upp sej ens för detta..Vilken kille!


Föst Bob:


   

Sen en dyngsur Bellis som kommit tillbaks och tycker lite synd om sej själv:


   

Av Carina Rhodin - 19 juni 2013 20:23

En trött postarbetare kom hem efter en 11-timmars arbetsdag men orkade ändå rida ut en sväng på Bob i kväll...själv hade jag nog slängt mej på hallgolvet och blivit liggande där efter en sån jobbig vecka..  Gick och mötte dom nere på grusvägen och precis då kom dom där i kurvan...


 



Den lilla welshen blev jätteglad när hon fick syn på Bob och travade med vid sidan, fast på sin sida om stängslet..


   


Ida

Av Carina Rhodin - 17 juni 2013 21:41

I kväll hade Ida sprungit sej svettig för att fly alla mygg och flugor..stackarn är så känslig när det blir mycket och det är därför hon vill stå inne i stallet på nätterna..så hon fick en skön svalkande dusch ute på gårdsplanen och sen på med "badrocken"..jag gick en sväng med henne medans hon torkade och avslutade hemma i trädgården där jag kastade ut morötter i gräsmattan som hon fick leta upp..och det uppskattade hon..

Sen fick Bob ett ridpass i paddocken och han övade mest galoppfattningar i kväll..skötte sej kanon..


Lite bilder på Ida ikväll;


       

Av Carina Rhodin - 16 juni 2013 20:22

Ruggig kväll i paddocken..hua längtar till mina 3 veckors semester som infinner sej snart...ska försöka att vila upp min värkande kropp på bästa sätt 90 mil norrut..har fått bekräftat nu en arbetsrelaterad belastningsskada i nacke och axlar..efter 30 år i Verket..de 2 senaste åren har jag ju jobbat på som vanligt trots diskbråcket i nacken..hehe så trogen en Postare kan vara, och så dum mot sej själv..har nu lett till att jag är sned..den ena axeln är längre och lutar nedåt och den andra är kortare med mer muskler och pekar uppåt..Och hur det ska bli ordning på kärringen ska jag ta mej en funderare på..


 

Det fula hotfulla trädet vid paddocken som jag ändå gillar att fotografera..åskhimmel i kväll igen..


 

Belmondo i kväll..enda solstrålen i kväll..

Av Carina Rhodin - 16 juni 2013 07:36

Så var det då dags att någon annan skulle få rida Belmondo..Han är ju 4 år nu och sen han började ridas in som 2 1/2 åring av Elina har ingen annan suttit i sadeln..Det var Emelie som fick "äran" att rida ut med honom..En tjej som praktiserade här när det var ridskola för drygt 2 år sen..Elina red såklart med på Bob..Lite bilder på det då...


 

Längst bort Emelie med Bellis. T v sticker Ida ut mulen och närmast står Bob redo..


     

De var ute länge och det hade gått jättebra med Bellis..kanske inbillade jag mej att han skulle reagera eller testa lite men ack va fel jag hade..hehe..



Sen blev det blåsvart på himlen och det blåste upp till ett litet åskoväder..



 



Av Carina Rhodin - 11 juni 2013 20:14

På väg till jobbet idag och jag är bara tvungen att veva ner rutan o ta ett par bilder på de snyggaste killarna..Belmondo & Bob...Ida ville inte vara med på bild..Här går de och njuter hela dagarna men går in till kvällen..alla rids ju kontinuerligt. Bellis har vilat en vecka p g a lös sko men i morron kommer hovslagaren och fixar nya sommarskor till honom och Ida..



   

Av Carina Rhodin - 10 juni 2013 22:02

I helgen sålde vi dotterns pensionärsbil, en liten gullig bil enligt mej, men hon "skämdes" för den och idag gick önskan om en egen liten BMW i uppfyllelse, några år på nacken men i väldigt fint skick och splirans nya däck för nästan 8000 fick hon på köpet..2 bra köp senaste tiden: Bob och bilen...ibland så händer det...att man har lite flyt..Fast det händer väl inte så ofta, hehe...


 

Den gamla skämsbilen...



   

Och den nya pärlan dårå..


Själv var jag oerhört nöjd med min lilla Twingo som jag hade i 12 år!! Hade det inte varit för älgkrocken för 3 år sen så tror jag vi hade kamperat ihop än idag...

Av Carina Rhodin - 9 juni 2013 19:05

I kväll fick Bob sitt andra ridpass i paddocken sen han kom hit för 7 veckor sen...man kan ju inte säja att han blivit uttråkad på ridbanan direkt..han skötte sej kanon och gick hur bra som helst..inte en antydan till bus..och han tyckte det var kul hela tiden...En sån duktig liten dressyrponny...han har hittat sin "själsfrände" i Elina tror jag..  


     

       

     

Inte så långt ridpass men han blev väldigt svettig ändå..skönt att bli svampad efteråt tyckte han..



Och så en bild på mitt lilla hjärta...


 

Presentation


En blogg om mej själv och mitt liv på Västeråkra Herrgård bland alla hästar..

Fråga mig

12 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
          1 2
3 4 5 6 7
8
9
10 11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22 23
24
25 26 27
28
29
30
<<< Juni 2013 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik

Carina

Coco Chanel

 


Ovido - Quiz & Flashcards