carinarhodin

Alla inlägg under april 2013

Av Carina Rhodin - 15 april 2013 09:28

Inte skrivit på snart en vecka..men här händer det saker "bakom kulisserna"....Ett utförligare inlägg kommer senare då jag ska iväg o jobba nu..


 


"Snart ska jag få en ny kompis"....Ja, jag kanske inte är klok..eller så är jag det!! Det beror på hur man ser det..


Av Carina Rhodin - 10 april 2013 10:20

Mina katter Barney och Beverly verkar trivas i mitt nya gästrum..här ligger dom båda nu och myser, efter att Bevvy just kräkts i den nya soffan, i tyg, hehe...kunde hon inte valt att göra det på filten istället...


 

Av Carina Rhodin - 6 april 2013 20:43

Eftersom vi har ett helt tomt rum nu sen dottern flyttade för ett tag sen, och denna gången blir det nog för gott, så ska jag göra om det till ett litet gäst/tvrum..började dagen med att åka o köpa en soffa och imorgon blir det ett soffbord som jag hittade på Blocket..det här var kul..fortsatte till Fåglasång där det var täckesrea..blev ett fleecetäcke från Jacson till Belmondo. Ord. pris 800 o nu halva priset..okej dyrt ändå men det var fodrat med teddy o så en liten hals man kan vika ner..han får väl ha det nån vecka för sen borde väl ändå värmen komma..


 

Så gosigt nattäcke..


Ida och Bellis hade iallafall vårkänslor när vi kom ner till hagen ikväll och skulle ta in dom..t om Ida studsade och sprang och rullat sej hade dom gjort...för dom var hyfsat leriga..finns det nåt drygare än o borsta av leriga täcken?


   

Haha Ida ser ut som en miniatyrhäst bakom Bellis..men hon är faktiskt en maxad c-ponny..


Det har kommit 3 lamm till idag! När väl en börjar lamma så sätter allihopa igång..


 



Av Carina Rhodin - 5 april 2013 21:15

Sådärja, 14 nöjda hästar i stallet nu som fått kvällsmat...snart är det fler för om ett par veckor dyker det upp 4 nya hästar..varav en liten shettis...gulligt. Saknar lilla Regina som jag tog promenader med, speciellt under min konvalescenstid efter trafikolyckan..men nu finns hon tyvärr inte längre..Att vara med djur är läkande..

Nåväl, vid 8-snåret i kväll, när de flesta sitter och kollar Let's Dance eller hockey eller kanske börjar grogga, hm, då hänger jag hellre med och titta på nyfödda lamm..Ieftermiddags föddes de 2 första lammen och fler verkar vara på väg, kanske redan inatt så Andersson och jag lockade in allihop från parken och stängde grinden..för säkerhets skull så inte någon lammar där ute och lockar till sej räven...


 

4 timmar gamla..en av varje kön..


     

Andersson för noggrant protokoll..vem som lammat och vad det blev..sen framöver blir det öronmärkning på alla lamm..


 

Kolla in den lilla söta med svart huvud. Den är framme överrallt och vill vara med på bild...



   


Lite bilder från parken..gick en sväng för vi hittade inte baggen, men när vi kom tillbaks så stod han ju där i flocken..


     

Den här lille tomten bor i fårhagen. Året om...

Av Carina Rhodin - 5 april 2013 20:34

Ett par bilder bara på "morsan" som lunchfodrar hästarna varje dag iförd postuniform...haha, Alva satt i bilen och fotade oss..mer bilder kommer senare ikväll från årets första lammning...ska bara ut och kvällsfodra hästarna först...


   

 


Av Carina Rhodin - 1 april 2013 20:24

Vi var ute på en promenad ikväll med Belmondo..och när vi kom tillbaks till Västeråkra var klockan över 19 och det var fortfarande ljust och lite sol..våren är på väg, och detta var inget aprilskämt!


 

I kväll...


Annars blev det bara ett par bilder på "Världens bästa ponny", Ida..


     

Som synes så är Ida lite till åren men ändå pigg och i fin kondition..  


Fick "låna" några bilder av Alva..på våra katter, ulltussarna..



   

Beverly...



   

Barney....

Presentation


En blogg om mej själv och mitt liv på Västeråkra Herrgård bland alla hästar..

Fråga mig

12 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
1
2
3
4
5 6
7
8
9
10
11
12
13
14
15 16
17
18 19 20 21
22
23
24 25 26 27 28
29 30
<<< April 2013 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik

Carina

Coco Chanel

 


Ovido - Quiz & Flashcards