carinarhodin

Alla inlägg den 24 april 2013

Av Carina Rhodin - 24 april 2013 22:04

Nu och ett tag framöver kommer det nog bli mest bilder på Bob...allt är ju så roligt att dokumentera..att senare se tillbaks hur det var. Och hur det blev..Av Pocahontas blev det ju ett lyckat resultat..Bara man ger hästen tid. Med mycket omvårdnad och ta allt i en lugn takt..

I dag fick därför Bob en grundlig ryktning med vatten i en timme, för att ta bort allt gammalt stöv..och så ska det bli några dar till..han fick manen ryckt, klippt bort luddet i öronen, och på benen och bort med skägget..(och inte de känsliga "morrhåren" på mulen menar jag nu) Svansen klipptes en decimeter..och till sist avmaskades han..

Bob har säkert gått ner typ 100 kg sen vi såg honom sist..han har buk men inga muskler kvar på hals och rygg..


Ett par bilder från ikväll....


     

Bobben..med sitt nya fleece från Biltema..och idag köpte jag ett regntäcke från samma affär..

Av Carina Rhodin - 24 april 2013 09:05

Nu är Bob på plats!! Det blev så mycket strul, med inställda transporter osv..så jag tänkte i måndags att "nu lägger jag mej ner o dör en smula.." Men till slut löste det sej att Bob fick åka med en lastbil som skulle till Hässleholm och vi kunde få hämta honom i Kristianstad...och så blev det.

Efter mååånga timmars färd, för Bob, hämtade Elina honom på Biltemas parkering..lastade om en trött ponny på darriga ben..gav han betfor och så sista 10 milen hemåt.

Väl inne i sin nya box kom han till ro fort. Det var bara kvällsmaten som existerade, tittade inte ens åt sin boxgranne Lexus som nyfiket kikade in.

Vi började med att släppa ihop Bellis och Bob först, innan vi tog ut Ida..Och nu ser jag dom där ute alla 3 går och beta i en liten flock tillsammans..  

Förväntansfull dotter beger sej ner till Kristianstad...



 

Här stod vi på stenen mitt i hagen när dom busade runt och då kommer Bob plötsligt fram och ska hälsa..

Känner han igen oss???



 

Och känner Bellis igen Bob??

Presentation


En blogg om mej själv och mitt liv på Västeråkra Herrgård bland alla hästar..

Fråga mig

12 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
1
2
3
4
5 6
7
8
9
10
11
12
13
14
15 16
17
18 19 20 21
22
23
24 25 26 27 28
29 30
<<< April 2013 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik

Carina

Coco Chanel

 


Ovido - Quiz & Flashcards