carinarhodin

Alla inlägg under mars 2016

Av Carina Rhodin - 10 mars 2016 12:13

..ja, min Stella kanske är lite extra av allt men hon är sannerligen ingen loj perserflicka..som jag nämnt nån gång innan så har persern ett rykte om att vara tråkiga, plattnästa och fula (som jag hörde nån på gården säja om min älskade katt) Man har rätt att tycka vad man vill, men jag har nog sett fulare saker..  

     

Klicka på bilden så den blir större och kolla noga om Stella är ful...  

 

Coco hade möjlighet att gå utanför bommen när hon longerades sist..men hon valde att genast trava över den..hehe..första gången och hon tyckte det var så kul att få göra detta..varv efter varv.

 

    

Av Carina Rhodin - 7 mars 2016 11:11

Efter att Elina hoppat lite med Buster i morse, blev Idris ridsugen..han sa att han kunde skritta av Buster medans mamman lyfte undan bommarna..  

 

     


Nä, han är för liten ännu och Buster alldeles för stor..men spännande att bara får sitta i sadeln..och med Buster behöver man inte vara orolig, snällare häst finns inte..


Sen gick vi den sedvanliga rundan med Hugo medans mamman mockade..

 



Av Carina Rhodin - 5 mars 2016 18:32

Idag var jag och Husse på Granngården och inhandlade lite saker till stallet..och hittade även det här söta rosa fleecet som Coco fick..(och faktiskt var i behov av då hon växer)..Söt som en prinsessbakelse blev hon..hehe..

     

Jag vet en där ute som älskar rosa hästprylar, men måste säja, tyvärr Lollo, finns täcket bara i ponnystorlek.. 

 


Här sitter vi och fettar till oss..inte prinsesstårta för denna var blå, men lika gott..

 


..och så fick vi en "gåva" som tack för lite hästgödsel..och jag som inte dricker..önskar ibland att jag kunde lära mej dricka..men nä..ska skänka den till dottern istället som snart firar 1-årig bröllopsdag.

 

Ser ut som Sessen svept den där..

 

Av Carina Rhodin - 4 mars 2016 10:42

Idris och jag var publik, som vanligt, när Elina longerade Coco Chanel i morse..gick lugnt och fint även i "svåra" varvet, och Idris tyckte hon var så duktig så hon fick applåder..  


 

 

Efter det tog vi Hugohund med oss till Allatorp, Hugo tyckte det var dags att få träffa Akira igen..och det samma hade Ludde tänkt..båda är dökära i den lilla tyskan..

 

Akira är nog mest förtjust i Hugo, kanske hon tycker att Ludde är en gammal gubbe(tror han blir 13 i år)..


Av Carina Rhodin - 3 mars 2016 13:05

..i går var Hugo inte så pigg, han mådde nog pyton för han ville bara äta gräs istället för mat och så var han förstoppad och lilla magen bullrade..

 

Han bäddade ner sej själv hos matte och i morse var han som vanligt igen. Pigg med andra ord.


 


Idris har samma ätstil som mormor tror jag..

  


Av Carina Rhodin - 1 mars 2016 09:38

Istället för att gå till ridhus eller hagen med hästarna i morse, så gick vi på promenad med dom..Cocos allra första utanför gården. Hon fick gå först och jag gick bakom med Buster..Det gick så bra så..hon är så nyfiken och pigg, tittar sej runt och allt är så intressant och inte var hon det minsta spänd heller..Men hade hon gått i väg själv gissar jag att hon hade varit det..Buster är ju tryggheten för henne..

 

Vi gick bara ner till Boråkra Gård så här första prommisen..


   


Sen gick vi direkt till hagen eftersom dom redan hade täckena på..

 

Presentation


En blogg om mej själv och mitt liv på Västeråkra Herrgård bland alla hästar..

Fråga mig

12 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
  1
2
3 4 5
6
7
8
9
10 11 12 13
14 15 16
17
18 19 20
21 22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< Mars 2016 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik

Carina

Coco Chanel

 


Ovido - Quiz & Flashcards