carinarhodin

Alla inlägg den 13 maj 2014

Av Carina Rhodin - 13 maj 2014 20:51

Hemma från jobbet och hann gå ut med perserbollarna innan det blev mörkt..Att få bra bilder på Cesar är inte lätt..han är för vit, vit som snö faktiskt..Ibland ångrar jag att jag inte fortsatte mina fotojobb istället..förmodligen hade jag inte varit så utsliten i nacke och axlar då..Kanske aldrig nämnt det här, men jag sa upp mej på Posten för väldigt länge sen, jobbade ett halvår som fotograf i Flottan (framkallade mest filmer från U-båtsjakten, spår på havsbotten och kopierade bilder från HMS Carlskronas resa till Rio, samt plåtade alla nyinryckta killar som skulle göra lumpen och gjorde ID-kort) sedan några månader som tidningsfotograf o kopist blev det oxå o slutligen ett halvår på en fotoatelje'  innan jag valde att gå tillbaks till mitt gamla jobb..Jag gillade nämligen inte när det digitala kom utan ville göra allt på "det gamla vanliga" sättet,..typ gå in i mörkrummet och fumla med filmrullarna för o inte tala om när man framkallade i de olika baden och såg när bilderna trädde fram..ett riktigt spännande hantverksyrke, som dagens unga inte har en susning om hur det funkar..hehe..Stenåldern var det ja...


         


Ännu en ny möbel till det lilla rummet jag ska göra om exakt så som jag vill ha det..Det är en tjej i stan som målar om gamla möbler och sen "shabbar" till dom för den rätta looken..Förra veckan köpte jag skänken av henne och idag ett soffbord..

 


I kväll är vitt  temat så det får bli en bild på Buster oxå då..det är Alva som tog in honom i söndags när hon var hemma på en blixtvisit..

 



Av Carina Rhodin - 13 maj 2014 14:13

Är det oktober igen eller vart tog våren vägen..? Eller var det Island vi bodde på..? Jag är helt klart en vädermänniska och blir så trött (ja mer än vanligt då) när det är grått o trist..så nu känns det faktiskt lite uppiggande att få köra till Posten o få jobba ikväll...


Hästarna såg inte heller speciellt pigga ut..

   

 

Dystra bilder..men så kan det oxå va..

Presentation


En blogg om mej själv och mitt liv på Västeråkra Herrgård bland alla hästar..

Fråga mig

12 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
      1
2
3
4
5
6
7 8 9 10 11
12
13
14
15 16 17 18
19 20 21
22
23
24
25
26 27 28 29
30
31
<<< Maj 2014 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik

Carina

Coco Chanel

 


Ovido - Quiz & Flashcards