carinarhodin

Alla inlägg den 26 november 2011

Av Carina Rhodin - 26 november 2011 21:13

Den som känner mej väl, vet vad jag tycker om julen..I hate it. Jag hade säkert uppskattat den mer om jag levt för 100 år sen.(typ) Jag tycker julen är en enda stor komersiell cirkus och tomten är en bluff, hehe..och barn som "har allt" ska ha ännu mer, och stressen in i det sista för o köpa dom där julklapparna och så jobba 14 dar i sträck för o komma hem kl 19 kvällen innan julafton, slutkörd..Julstämning?

 

Den här "tomten" satt ute på Amiralen i dag..alla barnen fick sätta sej i hans knä och bli fotograferade och sen berätta för honom vad de önskade sej..Jag tänkte ett slag att jag oxå skulle krypa upp där o viska ömt i tomtens öra en liten önskning..


Ikväll red Elina Belmondo för sista gången på ett par månader för nu ska han ha lite vintervila, växa (!) och smälta allt han lärt sej i höst för att i februari börja om med skritt o trav och ett tag efter det så börjar dom med galoppen och om det går lika bra då som det gjort  nu så blir det treårstestet i maj I Tingsryd..

 

 

Efter ridningen blev det lite "kast med blå jacka"..Elina viftar o prasslar och sånt fjant bryr sej  inte Bellis om..

sånt här har dom tränat på vid varje ridning, även att med flit sparka till honom i rumpan vid uppsittning istället för att så försiktigt som möjligt utan o nudda hästen, sätta sej i sadeln. Inget ska vara konstigt för Bellis utan han ska klara allt som kan hända, utan o flyga i luften..


Presentation


En blogg om mej själv och mitt liv på Västeråkra Herrgård bland alla hästar..

Fråga mig

12 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
 
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18 19 20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
<<< November 2011 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik

Carina

Coco Chanel

 


Ovido - Quiz & Flashcards