carinarhodin

Alla inlägg den 2 november 2011

Av Carina Rhodin - 2 november 2011 21:37

 I morse var veterinären här och lyssnade på Ida.. hon andas ansträngt och hostar..och det pga dammigt hö!! Bytte till nytt hö från en annan bonde och det är jättefin kvalite` på det men jag ska ändå byta över till hösilage nu allt för Idas bästa samt medicin morron och kväll så blir hon förhoppningvis bra igen...En häst som har en sån här hosta ska ridas typ varje dag även om man tycker det verkar fel..allt för att få igång luftrören så att slemmet kommer upp. Står hästen inne i sin box och inte får röra på sej drar luftrören ihop sej och slemmet blir segt o därmed lååååångvarig hosta..typ tvärtemot vad vi gjort sista veckorna..Ida har fått vila eller bara skrittats  


Okej eftersom jag tycker det är så roligt o slänga tusenlappar på veterinärer, mediciner, klinikbesök osv så tänker jag skaffa en liten ponny till, hehe..Nej, Carina ska inte köpa den här gången, bara låna..ok. Det är Belmondo som ska få en väninna och Alva och jag var i Tving ikväll för o kolla in den lilla damen. Hon var lite tufsig och omusklad för hon har haft föl och ej blivit riden på säkert ett halvår men det där får man se som ett "projekt" Hon var iallafall väldigt snäll och gudomligt söt (fast det vet ni ju vid det här laget att jag tycker att alla djur är men men..)


Det var alldeles för mörkt för att rida så på lördag åker vi dit igen så Alva får rida henne lite och är hon inte för lång för henne så kanske vi hämtar hem henne dagen därpå..


 

Den här lilla bruden heter Pocahontas och kanske Bellis nya flickvän..

Presentation


En blogg om mej själv och mitt liv på Västeråkra Herrgård bland alla hästar..

Fråga mig

12 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
 
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18 19 20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
<<< November 2011 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik

Carina

Coco Chanel

 


Ovido - Quiz & Flashcards