carinarhodin

Alla inlägg den 11 november 2011

Av Carina Rhodin - 11 november 2011 19:41

Varit uppe i ridhuset o kollat systrarna som ridit Ida o Pocahontas..Den dyyyra hostmedicinen har gjort susen för Ida hostar endast lite när hon fattar galopp..och pigg som f*n var hon för hon fick göra galoppombyten idag vilket hon älskar..Och lilla Poca får pinna på med skritt endast, lite serpentiner o så för hon ska bli mjuk oxå..Hennes nya dörr blev upphängd i kväll och den pryds med en bild på indianflickan Pocahontas såklart.

Ja, det var min fredagkväll. Häftig va ? eller not..

 

  

Pocahontas i närbild..mycket ögonvitor har hon..som ni ser.

Av Carina Rhodin - 11 november 2011 09:57

Den här veckan har jag 4 fridagar pga att jag ska jobba så mycket i december..ja, ni vet kanske att det är lite rusch minst sagt på Posten då  Har därför mest varit privatchaufför (Alva till o från skolan), kock (lite mer avancerade middagar) och förste mockare hehe..ja, så har Pocahontas vaccinerats o därför vilat ett par dar efter sprutan. Men igår red Alva henne igen och hon trivs verkligen med den lilla skäckfröken.

 

 Belmondo och Pocahontas i morse..dom är väldigt bra kompisar men hon vill inte springa o leka lika mycket som Helge gjorde..kanske lika bra det med tanke på skador osv..för när grabbarna sprang nere på fältet då, då gick det undan kan jag lova!!

 

Lite storleksskillnad..


Och så har Curlingfarsan gjort en ny dörr till Ida så hon slipper o stå bakom galler vilket hon avskyr..en likadan håller på att byggas till Poca och hängs på plats till helgen.

 

Ida i morse..står o väntar på att hon o Silvya ska få gå ut..På den här avdelningen i stallet finns bara 4 hästar.Våra 3 o Sivvan då..


I eftermiddag är det löshoppning i ridhuset och jag ska nog kolla lite på det..tyvärr är det alldeles för tidigt för att Bellis ska kunna vara med..han har bara gjort det ett par gånger ännu o måste klara det tills 3 årstestet till våren..däremot så går ridningen bra. Elina har nu travat honom några gånger i ridhuset och snart får han lite vintervila o sen i februari börjas det om på nytt samt börja med galoppen..


 

Barney hade lite gymnastik i morse..

 

Tänk om jag hade sån balans...

Presentation


En blogg om mej själv och mitt liv på Västeråkra Herrgård bland alla hästar..

Fråga mig

12 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
 
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18 19 20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
<<< November 2011 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik

Carina

Coco Chanel

 


Ovido - Quiz & Flashcards