carinarhodin

Alla inlägg under januari 2011

Av Carina Rhodin - 10 januari 2011 21:08

Veterinären fick ett akutfall i morse så hon kommer i morron i stället och undersöker Vicky..Jag var i stallet i morse och kände på Vickys mage och jag tror faktiskt det rörde sej därinne  Ridhustaket har hållt än så länge..men nu ikväll har det kommet ett par karlar som ska skotta hela taket och dom får nog hålla på hela natten, stackarna..Visar här nedanför hur fint det är på Västeråkra med all snö..men ännu vackrare är det så klart på sommaren!!     


Har pratat med Idas blivande fodervärd i Eslöv..Dom kommer och hämtar henne 20 jan..om jag godkänner stallet. Får bilder på det i morron. Sen ska jag ta en ledig dag i februari och köra ner till dom och se så att Ida mår bra och gör hon inte det så transportera jag hem henne, så det så.

Av Carina Rhodin - 9 januari 2011 20:51

Usch idag har det hänt lite tråkiga saker här på ridskolan..bl a så håller ridhustaket på att ge vika men med lite tur så töar det i morron oxå ..Ridlektionerna är i allafall inställda må-ti till att börja med  På baksidan av ridhuset finns ett fårstall och där har taket rasat..  

Av Carina Rhodin - 8 januari 2011 21:16

Min gamla hemsida kommer att läggas ner, så därför måste jag börja köra i gång här...hm få se om jag lyckas ladda upp nån bild från dagens hopptävling. Ni som inte hängt med mej från början; jag bor på Västeråkra Herrgård utanför Karlskrona och här bedrivs oxå ridskola, Rosenholms Ridklubb. Jag driver den inte, men jag har mina 2 hästar i stallet. Det är ponnyn Ida (19 i år) och så unghästen Belmondo. Han blir 2 i april och är e. Belamour (Flyinge) och ue. Pascal. Han ska bli äldsta dotterns dressyrhäst i framtiden..  och min med, men hon får göra finliret, hehe..Annars har jag en favvohäst i ridskolan som jag rider både lektion o privat på ibland och det är fjordingen Beauty. Det är en alldeles uuunderbar liten häst och jag längtar tills det blir vår så vi kanske kan ge oss ut på härliga turer i skogen..  

Av Carina Rhodin - 7 januari 2011 22:00

Måste förnya mej o börja blogga här istället för min gamla hemsida på zoomin kommer att läggas ner snart..snyft. Det var där jag lärde mej att ladda upp bilder (snyft igen för mitt "fotoalbum" som inte finns längre..), skaffade mej en läsekrets på 60-70 besök i veckan ungefär, och nu måste jag börja om, igen..Känns som det inte kan bli lika personligt längre med en sån här blogg, men tyvärr det enda som kan erbjudas 2011.. det där med hemsidan var väl lite out men jag är ju ingen fjortis längre..Varsego o häng med mej i mitt alldeles vanliga liv. Skriver inte för o chocka, avundas eller förnedra (som vissa kända bloggerskor) utan kanske för att visa hur du som en vanlig människa kan känna igen dej, utan att behöva känna dej tjock, fattig eller vad det nu kan va'..  Vi hörs snart!!

Tidigare månad - Senare månad

Presentation


En blogg om mej själv och mitt liv på Västeråkra Herrgård bland alla hästar..

Fråga mig

12 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
         
1
2
3
4
5
6
7 8 9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19 20 21 22 23
24 25
26
27
28 29 30
31
<<<
Januari 2011 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik

Carina

Coco Chanel

 


Ovido - Quiz & Flashcards