carinarhodin

Alla inlägg under januari 2011

Av Carina Rhodin - 22 januari 2011 17:55

I dag har Västeråkras största bloggerska (jag då höhö) ridit lektion..Vi var bara 3 i gruppen nu eftersom han som var "lite annorlunda" fick byta grupp..Vi körde stenhårt idag och hoppade ett par hinder oxå, stod upp i galoppen läänge o gjorde nedsittning i varannat galoppsprång, puh var ganska mör i låren efteråt..men KUUL. Glömde jag o säja att det var Beauty jag red..  


Sen har jag o Emma (hon som jag red för i julas när vi hade hoppträningen) suttit på läktaren i ridhuset o kollat när Elina red Emmas finna häst; Hero.


I morron kommer det en tjej från Skåne som ska provrida Annie, ni vet vår ponny Idas "bästa kompis". Kanske Annie oxå blir skåning, hon är i allafall väldigt deppig nu när inte Ida står i boxen bredvid..

  

Lite andra "hästkrafter"...

  

Egobilder på mej & Beauty..

  

Av Carina Rhodin - 21 januari 2011 20:10

Jag hann inte ens in o byta om efter jobbet, var bara tvungen o gå ut o starta upp "vrålåket", en fyrhjuling på 500 kubik. Den gör 90 km...Alltså jag gillar motorcyklar o sånt..Ska ta en bättre bild på den i morron i dagsljus..  


Fick ett mejl idag från marsvinsuppfödaren,dit jag lämnade tillbaks Kolan efter att Goldie hade dött..i allafall så låg Kolan död i morse. Hon hade inte visat tecken på sjukdom utan ätit o sprallat som hon brukade..Kanske hon ville hälsa på Goldie i marsvinshimlen o dela ett maskrosblad med henne, vem vet..  


Ska kolla lite på Frankie i Let's Dance nu och försöka hålla mej vaken några timmar till (fast det är nog ingen risk att ögonen ramlar igen när man får se honom dansa..blink) ska köra o hämta Elina från en fest nämligen, inte så sent i dag alltså eftersom hon jobbar i morron..


Av Carina Rhodin - 20 januari 2011 20:07

Det var så sorgligt när jag körde förbi hagen, på väg till jobbet, o se Ida för sista (på en tid i allafall) gången..usch jag har snörvlat på jobbet idag, försökt o bita ihop men det har suttit som en klump i magen..Elina har haft det väldigt tufft i dag kan jag lova så jag tog henne till Open Sun ikväll och sen köpte vi godis och läsk som lite tröst  Och när jag kom in i stallet ikväll för o titta till Belmondo o ser Idas tomma box då är det nära ett bryt igen men fodervärden har ringt från Eslöv o berättat att resan gick bra, Ida stod still i transporten hela vägen (vad annars) och verkade trivas i nya stallet..  

Belmondo i kväll..tjuväter ur höpåsen..Snygging..

 

Då har jag bara Belmondo kvar och mina katter förstås, visar en bild på mina godingar oxå..Cloetta (brun) är 17 år och Barney (svart) är 10 i år.  

Cloetta tittar på Barney o undrar om han fick mer torsk än henne..syskonkärlek..

  

Tittut Barney..

Av Carina Rhodin - 19 januari 2011 21:34

Förresten så har "leksaken" kommit nu som vi beställde för ett par veckor sen...och det är ingen Hello Kitty docka, precis, närå det är riktiga doningar det här och har fyra hjul..Visar bild till helgen..  


Ska göra sista rycket för i kväll nu o städa lite..hm..jo jag städar faktiskt alltid när jag är ledsen eller arg..det får en att tänka på annat och så mår man lite bättre sen..  

                 Köper bara städgrejer i rosa o lila..so cute..husmorstips  för den

                 som vill sätta lite färg på vardagen så att säja..

Av Carina Rhodin - 19 januari 2011 21:06

I natt kunde jag nästan inte sova för jag låg bara o tänkte på Ida som ska åka till sin fodervärd i Eslöv i morron..men jag har gjort ett "öppet avtal" som gör att vi kan ta hem henne när vi vill (kanske Elina o jag får en djup depression eller nåt i den stilen) Men hoppas lilla Sofie får det kul ett tag med vår prinsessa och fina galoppängar har dom ju i Skåne  Har varit inne i stallet nu och sagt hej då för jag är inte hemma när dom kommer och hämtar henne...sista bilden på ett tag iallafall tog jag på henne. Puss Ida, saknar dej redan..  



Av Carina Rhodin - 17 januari 2011 09:57

OOO nu närmar sej Idas avresedag,,,ska sätta mej ner i kväll och fylla i dessa papprena.

  


Väldigt viktigt att allt är i sin ordning så det inte blir några tvister, för det vill man ju inte va med.


Har varit i ridhuset nu på morronen o kollat när Elina red Plex..Det är en privathäst (inte vår) som ska säljas och han skulle filmas för en ev köpare..Ylva stod bakom kameran..

Nej nu måste jag verkligen svida om från stallkläder till postuniform..

Av Carina Rhodin - 15 januari 2011 20:28

Har varit i ridhuset i kväll o filmat när Elina longerade Belmondo..tyvärr så misslyckades uppladdningen här men en liten bild på dom efteråt kommer här..

  

Av Carina Rhodin - 15 januari 2011 07:58

  

Såg ni honom i går på Let's Dance..?"Mitt X" Frank Andersson..Jag brukar inte följa programmet men i år är det ju hyfsade deltagare om man säjer.  Den här veckan har jag varit väldigt dålig på att uppdatera, förlåt, men jag saknar nog min gamla hemsida, dessutom har jag  haft nåt virus i huvet så jag har varit småsnurrig hela veckan...Det har varit o hållt sej hårt i ledstängerna när jag jobbat..hehe  Min granne, ridläraren, ska ta sin häst med sej o flytta från Västeråkra så nu flyttar det in en ny hästtjej om en månad..Då står vi utan ridlärare om ett par veckor, hmm..det drabbar iofs inte mej som har dottern som instruktör..men "alla andra". Nej nu måste jag gå o släppa ut ett par hästar i hagen och vad trevligt; det snöar !!! så ovanligt...not.

Presentation


En blogg om mej själv och mitt liv på Västeråkra Herrgård bland alla hästar..

Fråga mig

12 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
         
1
2
3
4
5
6
7 8 9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19 20 21 22 23
24 25
26
27
28 29 30
31
<<<
Januari 2011 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik

Carina

Coco Chanel

 


Ovido - Quiz & Flashcards