carinarhodin

Alla inlägg den 16 juni 2014

Av Carina Rhodin - 16 juni 2014 12:57

Att låta hästen beta medans man går o leder den, kan få ödesdigra konsekvenser och inget som jag låter matvraket Bob göra normalt, då han är otroligt stark men igårkväll på väg in från hagen så kom det ett par bilar från båda hållen på vår lilla grusväg då vi stannade upp lite o Bob var snabb o tog en tugga..OK stå där o ät lite då tills dom kör förbi tänkte jag..då Bob kliver rakt ut i det ännu grönare MEN branta diket och faller ner ett par meter..trodde hästen skulle slå en volt men jag lyckades hålla kvar längst ut i hans långa rep (tur han har repgrimma o inget litet fjuttigt grimskaft) på nåt vis kom han på fötter, vände o försökte hoppa upp igen, la sej på knä ett par gånger men till slut lyckades han hoppa upp igen..otäckt men han fick varken panik eller blev skadad..duktiga Bob..och hädanefter stannar vi aldrig mer vid det gröna diket  

 

Lilla feta goa Knobbis


 


Om ett par dar ska vi åka "och titta" på en brittisk korthårshona..Elinas katt denna gång, då jag har fullt upp med mina och kommer nog aldrig mer skaffa kattunge..  Denna kattfröken är 3 år och betydligt lugnare..


                                                           


                                              

       

Presentation


En blogg om mej själv och mitt liv på Västeråkra Herrgård bland alla hästar..

Fråga mig

12 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
            1
2
3
4 5 6 7
8
9 10 11 12 13 14 15
16 17 18 19
20
21 22
23
24
25 26 27
28
29
30
<<< Juni 2014 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik

Carina

Coco Chanel

 


Ovido - Quiz & Flashcards