carinarhodin

Alla inlägg den 10 juni 2014

Av Carina Rhodin - 10 juni 2014 11:30

25 grader varmt..tog en vattendunk med mej ner till hagen för o svampa hästarna..de har ingen skugga och tyckte det var härligt med lite svalka..sen på med mer flugspray..fullt med broms o Bob hade fått många bett inatt såg jag..han kom fram direkt till mej och borrade in mulen i min mage..och bara njöt..undrar så vad som gör att denna gosiga, snälla häst förvandlas till en oridbar hingst när det kommer till ridning eller longering..kanske han bara säjer att där har jag gjort mitt..o då får det väl bli så..inga tvång när det gäller den här gamle farbrorn..undrar om han gått på kallblodstrav..skavet i manken, tävlingsinstinkten när han vänder o är på "hemväg"..ja, kanske kanske..


     


Undrar om det är oväder på ingång..katterna är nämligen helt utslagna och ligger och sover djupt på varsin våning..eller tar dom bara igen sej efter gårdagen..då dom bl a var i stallet och provade lite boxar, klättrade uppe på skåpen, Stella var oxå uppe i skogen o gömde sej ett antal gånger..


 

Presentation


En blogg om mej själv och mitt liv på Västeråkra Herrgård bland alla hästar..

Fråga mig

12 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
            1
2
3
4 5 6 7
8
9 10 11 12 13 14 15
16 17 18 19
20
21 22
23
24
25 26 27
28
29
30
<<< Juni 2014 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik

Carina

Coco Chanel

 


Ovido - Quiz & Flashcards