carinarhodin

Alla inlägg den 4 mars 2014

Av Carina Rhodin - 4 mars 2014 16:36

Strålande vårväder känns det som och idag har alla hästar här på Västeråkra haft vårkänslor..hehe. Alla var mer eller mindre leriga efter massa rullningar..jag tog ett par bilder på Buster o Bob bara för o minnas..för kanske redan om en månad är det så där torrt och grönt..och då är detta leriga helvete glömt för ett halvår, eller hur?


         

Av Carina Rhodin - 4 mars 2014 15:47

Stella, min perserunge på snart 8 månader, är lite ensam sen Barney gick bort..(det är inte bara vi människor som saknar) jag har försökt aktivera henne lite mer bl a med pingisbollar som hon älskar att jaga..idag provade jag att ta ut henne i koppel för första gången..hon är ju såå nyfiken på världen utanför och har smitit ut några gånger..


Det där med persers utevistelse är inget som uppfödarna stöder men jag har i 20 års tid låtit mina få gå ut när de sitter vid dörren..de har aldrig rymt eller gett sej in i slagsmål tvärtom så går de sällan utanför tomten även om de skulle kunna..de sitter bara och betraktar, lägger sej i gräsmattan, solar och njuter..de har ju inte samma jaktinstinkt som huskatter..vi har heller ingen väg utanför med massa bilar så jag hoppas det gå bra att även ha Stella ute i sommar..frisk luft är nyttigt..


           

Stellas färg heter svartsköldpadd men hon har fortfarande lite beige/grå babypäls kvar, speciellt i svansen men om ett par månader har hon nog mörknat till den slutliga färgen..


Presentation


En blogg om mej själv och mitt liv på Västeråkra Herrgård bland alla hästar..

Fråga mig

12 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
         
1
2
3 4
5
6 7
8
9
10
11
12
13
14
15 16
17
18 19 20
21
22 23
24
25
26
27
28
29 30
31
<<< Mars 2014 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik

Carina

Coco Chanel

 


Ovido - Quiz & Flashcards