carinarhodin

Alla inlägg under december 2014

Av Carina Rhodin - 17 december 2014 13:12

Så roligt att se Buster njuta av livet igen,  med 2 bra kompisar..i morgon blir det nog i den rätta skogshagen..och då är det redan 1 vecka sen Bob dog..

   

Av Carina Rhodin - 17 december 2014 10:23

Jag är oftast yr och helt slut i kroppen redan när jag vaknar, så det var på darriga ben jag ledde ner Buster till "ihop-släpps-hagen", Emmy tog Alfred och Gritte, så jag kände mej lite tryggare när jag hade en sjuksköterska med mej..  De 3 hästarna verkade hur som helst funka bra tillsammans, Gritte gick emellan Affe o Buster o visade bara att här är det jag som bestämmer och sen var det bra med det..


Nu när jag varit uppe några timmar så mår jag lite bättre, måste bara ta allt i lugn takt, så nu väntar vi på fikabesök..Stella och Cesar sitter redan vid bordet och väntar  


     

"Oh, när ska matte börja duka fram.."

Av Carina Rhodin - 15 december 2014 14:21

För 2 veckor sen fick jag ju hämtas på jobbet pga yrselattack..idag hände det igen..har varit sjukskriven helt sen den incidenten men idag kände  jag mej lite lite stadigare så körde in till stan för att köpa åtminstone en julklapp..

Hann inte mer än in i första affären då det slog till när jag stod där i kassan, så där låg jag över disken på Cubus tills det gav med sej..snäll tjej i kassan som erbjöd vatten och stol och tur det var endast 2 kunder bakom..

Det går över rätt fort men själva upplevelsen gör mej nervös och skakig långt efteråt så det var på darriga ben jag körde hem själv..

Ja, så är det att ha diskbråck i nacken..


Buster stod så lugnt och fint där uppe i skogen när det skulle lunchfodras..trots ösregn och stormvindar och själv i hagen..men han hade koll på Alfred och Gritte på andra sidan trådarna..

     

Av Carina Rhodin - 15 december 2014 08:59

Ja idag får Buster gå själv igen...det blev ett triangeldrama eller vad som hände i hagen igår vet jag inte..Buster blev iallafall väldigt bra vän med Svala medans han började jaga bort Annie..han var inte snäll mot henne och nu finns det kanske en bättre lösning, nämligen Alfred och hans mamma Gritte..Buster går i hagen bredvid dom idag och kanske blir det hopsläpp i morgon..

Sånt här har vi aldrig haft problem med innan då vi alltid haft fler än 1 häst men någon ny sällskapshäst blir det inte nu!

Jag vet att Buster var dum igår men samtidigt tycker jag väldigt synd om honom, han saknar såklart Bob, hans trygghet och är säkert lite osäker nu..samtidigt som det blivit en väldig ruljans då 5 nya hästar kommit till stallet i helgen..mycket nytt händer..

 

Av Carina Rhodin - 13 december 2014 17:22

I morse släppte vi ihop Buster med Annie och Svala, och det var väl tur att vi första dagen tog en hage nere på fältet, en platt fin hage med gräs..hehe för gud vad dom galopperade och Buster var så glad och bjöd på några bocksprång..jag stod bara o flinade så glömde helt att fota detta race..

Efter ett tag blev det lugnare..

   


Det var tre mycket leriga hästar vid insläppet..

 

Svala hade rullat sej hon med..


 

Buster i duschen..

Av Carina Rhodin - 12 december 2014 19:44

Har knappt varit utanför dörren sen förra veckan..pga nack o ryggvärk=dålig balans..har t o m dygnat dvs varit vaken hela nätter så igår fick jag en ny medicin (Saroten) som tar bort värsta nervsmärtan och gör en väldigt trött o lullig..så inatt har jag sovit utan att vakna en enda gång..och det har nog inte hänt på flera år!!   


Följde med Elina upp till ridhuset ikväll för hon skulle ta några skutt med Buster..

 

Det dånade rejält i plåttaket för utanför ösregnar det och blåser rejält..Alexander är ju på väg med stormsteg..(som stormen är döpt till)


Kom in från stallet och hittade Cesar sovandes i en JULA-påse..hehe..han sov lika hårt som jag gjorde i natt  

     

Av Carina Rhodin - 12 december 2014 11:36

Det är inte bara vi, människor, som är ledsna efter Bobs bortgång..även Buster är dämpad och det är väl inte så konstigt eftersom de var vänner och delade hage i 11 månader..Buster är ute själv idag i sin hage, med kompisar runtomkring såklart men imorgon är det dags för nya vänner..Vi ska släppa ihop honom med de små skäckflickorna, Svala och Annie..och då får han gå med dom i den fina skogshagen..Hoppas att detta blir bra för honom..

 


Förut när mina djur dött så har det varit det enda alternativet med avlivning just då för de har blivit akut sjuka..då blev döden en befrielse för djuret..Men den här gången var det ju lite annorlunda..kändes nästan som jag planerade en avrättning, då Bobben inte just nu var akut dålig..men jag vet ju att det var fram o tillbaks med hans gamla ben och det kändes inte värdigt på nåt vis, det livet han hade det sista halvåret..ja det är inte bara den fysiska hälsan utan även den psykiska delen att väga in i beslutet..så jag gjorde det nu utan att "vänta in" att han ännu en gång skulle bli jättehalt.


 

Av Carina Rhodin - 11 december 2014 09:25



                                      "Ifrån mig du smög -

                                   

                                       du lyfte du flög

 

                                      Uppåt för att landa -

 

                                      i eviga Trapalanda."

 

 

 

 

Presentation


En blogg om mej själv och mitt liv på Västeråkra Herrgård bland alla hästar..

Fråga mig

12 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
1 2
3
4
5
6
7
8
9
10
11 12 13
14
15
16
17 18
19
20 21
22
23
24 25 26
27
28
29
30
31
<<< December 2014 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik

Carina

Coco Chanel

 


Ovido - Quiz & Flashcards