carinarhodin

Alla inlägg under november 2014

Av Carina Rhodin - 20 november 2014 11:32

Pojken med dom snälla ögonen..det är Buster det..tycker man kan se mycket av personligheten i ögonen på de flesta hästar..och att Buster är den snällaste killen på jorden det ser man..Bob däremot har ju en räv bakom örat, det vet de flesta; från den gosiga nallebjörnen till den starka ångvälten med hingstkaraktär..hehe jodå så är det faktiskt..men vi älskar de båda.

         

Och där har Bobben varit framme igen och bitit sönder täcke nr 2 för Buster..


Av Carina Rhodin - 17 november 2014 11:34

Hästarnas vinterhage är mest en stor lerpöl redan..de har protesterat på morgnarna och inte velat gå in genom grinden där det är som värst..och hur kul är det för Elina 06.50 varje morgon dra in dom..och hur kul kan det var för hästarna..Därför körde farsan upp massa grus igår så de skulle få en torr plätt att gå in på och där de kan få sitt hö..Fast idag kändes det som det var kvicksand..sjönk ner ändå..hade nog behövts lite större stenar där i botten..Nä, hellre snö istället för regn..

 

  

 


Av Carina Rhodin - 16 november 2014 10:16

Mörkt och väldigt blåsigt idag men ändå gav de sej ut i skogen som vanligt 8.00 i morse, Elina på Buster och Tove på Silvya men idag med sällskap av den nyinflyttade hästen Pompe (Flamenco) och hans ägare Johanna..som ville hänga med och lära sej att hitta i skogen..


 

Här står det vita stiliga paret och väntar på Pompe..

Av Carina Rhodin - 15 november 2014 14:01

Tur man har en stark karl som är snäll och ställer upp och hjälper till med höet..min hjälp är ju inte mycket att hurra för..min uppgift idag var väl att hålla räkningen typ..


 

Hamza och Elina på höskullen hos bonden..


 

 

Här blev det lite krock när vi kom hem, då det var fler som skulle lasta av..finns det hjärterum...

Av Carina Rhodin - 15 november 2014 08:13

Idag ska vi hämta minst 50 balar hö..jag kör och de yngre får bära...så räcker det kanske med bara en hämtning till sen innan jul..

Så här såg Buster ut igår när Elina ridit..Hur kan man glömma..hehe.. men gullig var han.


Finn ett fel:

 

Av Carina Rhodin - 14 november 2014 19:09

Oj, va kul!! Minns nån att jag visade armbanden jag pärlade och sedan skänkte pengarna till Djurens Rätt..efter det blev jag kontaktad om "ett litet samarbete" och visst var jag intresserad av det..Och hittade ikväll bild på mina armband upplagda på deras hemsida..Egentligen skäms jag lite, för det här känns lite som "jag tror att jag är något" och "jag är så duktig såå", vilket jag verkligen inte tror..och vem som helst kunde egentligen kunnat knåpa ihop dessa..Men lite stolt är jag som kom på ide'n..och  väldigt glad om folk nu köper ett för en tjuga..många bäckar små..och ALLT..går direkt till Djurens Rätt, såklart.


Länk till Djurens Rätt så kan ni se de värdefulla juvelerna..hehe..:


http://www.djurensratt.se/karlskrona/kop-armband

Av Carina Rhodin - 13 november 2014 09:41


Idag har jag en riktig värkdag med småyrsel så humöret är väl inte på topp denna dag..jag vet att jag bar för mycket på jobbet igår så yrseln kom "som ett brev på Posten"..Det får bli lite vila men sen har jag bestämt mej för att göra en god gärning..Ska åka till den rumänska tiggerskan utanför Maxi och ge henne ett par vantar..Läste om henne i tidningen idag och tycker fruktansvärt synd om henne..

Hon ingår absolut inte i nån liga utan har lämnat sina barn i Rumänien för att skrapa ihop lite pengar för deras överlevnad!! Där utanför ska hon sitta till jul och frysa och känna sej förnedrad..för att sen återvända hem med det lilla hon "tjänat"..Sånt kan man kalla bekymmer och allt annat, som rör oss och vad vi tycker är jobbigt är ta mej fasen inget annat än lyxproblem..



 

Presenten till rumänskan..

Av Carina Rhodin - 10 november 2014 14:30

...ja, kanske det, men det är ju roligt att ha nåt nytt att plåta istället för "det gamla vanliga"..Vilket oftast blir på Buster och Bob när dom äter hö..hehe. Men jag ttycker det är väldigt mysigt att sätta mej i hagen och ta ett snack med grabbarna medans dom äter så idag gjorde jag likadant hos Svala och Annie..Det var bara det att Svala kom fram mot mej hela tiden och skulle nosa och undra vad jag gjorde egentligen..så nyfiken är hon.


     


Svala är 5 år och hennes mankhöjd är ca 140 eller strax under..Annie är den som stått i stallet längst och det var hon som var vår ponny Idas "bästa kompis"..de gick ihop i många år..


Ja, så får det väl bli en bild som vanligt då, på Bobben i den leriga hagen..får dra in dom genom grinden på morgonen för in vill dom inte gå pga geggan..Men det bekymret är vi väl inte ensamma om..

 

Presentation


En blogg om mej själv och mitt liv på Västeråkra Herrgård bland alla hästar..

Fråga mig

12 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
          1
2
3
4
5
6 7 8 9
10
11
12
13 14 15 16
17
18
19
20 21 22
23
24
25
26 27
28
29
30
<<< November 2014 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik

Carina

Coco Chanel

 


Ovido - Quiz & Flashcards