carinarhodin

Direktlänk till inlägg 17 november 2013

Västeråkra en strålande söndag

Av Carina Rhodin - 17 november 2013 15:20

I dag har jag nästan gått runt och trott (eller försökt att intala mej själv) att det är mars, en härlig vårdag och visst blir man piggare i ett sånt här strålande väder..efter att ha kört Alva till Kalmarbussen tog jag en sväng upp till paddocken där det är islandshästträning igen för Niels..Kan bara inte låta bli att kolla på ekipagen och att lyssna på Niels härliga och kloka ord...blir alltid ståeendes vid de små hagarna islänningarna får låna över dagen och klappar samt önskar att en av dem var MIN..hehe ja jag sa ju vid 44 års ålder ungefär att "när jag fyller 50 då ska jag önska mej en islänning"...då tycktes det ju vara en evighet dit men nu bara drygt ett år bort..kanske dags att förbereda mej lite då...  


   



Skrev i ett tidigare inlägg att här redan var julgran på gården..ja det gjorde hon bra Karin men själv föredrar jag sommaren då där finns massa rosor där istället..helst vill jag dra fram klockan ett par månader för o slippa julen, vad är det som är så "mysigt" med den..som alla tycker..är det att äta pepparkakor eller knäck..äh jag bara undrar.


     

Södra flygeln, och till vänster om den i det lilla huset bakom trädet där bor jag och därefter kommer stallet..

Gamla byggnader som fungerade som hönshus och brygghus förr i tiden.

 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Carina Rhodin - 14 januari 2017 21:52

Vi var uppe med Coco i ridhuset redan vid 7.20 och longerade..(och innan dess hade Hugo fått sin morgonrunda) så det har varit en lååång lördag..   Ett par minusgrader men fick ändå lite lite vårkänslor när solen kom..   Sen har det hänt en ...

Av Carina Rhodin - 11 januari 2017 18:09


Lite bilder från veckan..sköter den här "bloggen" dåligt nu..       I helgen var det vacker vinter..         Buster och Coco stod och myste lite trots 15 minus typ..men dom gillar det..om det inte blåser..som idag..var ganska jobbigt att...

Av Carina Rhodin - 6 januari 2017 19:48

Idag så åkte vi, Hugo och jag, och hämtade Mohammed för och ta den sista promenaden tillsammans då..för att säga hejdå och samtidigt grattis..i morron fyller han 18, och på måndag måste han därför lämna HVB-hemmet här i Karlskrona, för han anses som ...

Av Carina Rhodin - 5 januari 2017 20:20


Lite sorglig dag idag, då fadderbarn M har fått beskedet att han måste flytta till Göteborg på måndag..att fylla 18 är inte så roligt för alla..som ensamkommande afghan har han nu blivit "vuxen" och Migrationsverket rör runt i tombolan och M får en "...

Av Carina Rhodin - 2 januari 2017 07:48

Jag "dygnade" på jobbet, eftersom det var nyårsafton och någon måste vara på plats vaken..och igår kunde jag intyga att jag är liksom inte 25 längre..yrslig av trötthet.. De flesta ensamkommande barnen på Fur fick åka ner till Karlskrona och titta ...

Presentation


En blogg om mej själv och mitt liv på Västeråkra Herrgård bland alla hästar..

Fråga mig

12 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
       
1
2
3
4
5 6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26 27
28
29
30
<<< November 2013 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik

Carina

Coco Chanel

 


Ovido - Quiz & Flashcards