carinarhodin

Alla inlägg den 17 november 2013

Av Carina Rhodin - 17 november 2013 15:20

I dag har jag nästan gått runt och trott (eller försökt att intala mej själv) att det är mars, en härlig vårdag och visst blir man piggare i ett sånt här strålande väder..efter att ha kört Alva till Kalmarbussen tog jag en sväng upp till paddocken där det är islandshästträning igen för Niels..Kan bara inte låta bli att kolla på ekipagen och att lyssna på Niels härliga och kloka ord...blir alltid ståeendes vid de små hagarna islänningarna får låna över dagen och klappar samt önskar att en av dem var MIN..hehe ja jag sa ju vid 44 års ålder ungefär att "när jag fyller 50 då ska jag önska mej en islänning"...då tycktes det ju vara en evighet dit men nu bara drygt ett år bort..kanske dags att förbereda mej lite då...  


   



Skrev i ett tidigare inlägg att här redan var julgran på gården..ja det gjorde hon bra Karin men själv föredrar jag sommaren då där finns massa rosor där istället..helst vill jag dra fram klockan ett par månader för o slippa julen, vad är det som är så "mysigt" med den..som alla tycker..är det att äta pepparkakor eller knäck..äh jag bara undrar.


     

Södra flygeln, och till vänster om den i det lilla huset bakom trädet där bor jag och därefter kommer stallet..

Gamla byggnader som fungerade som hönshus och brygghus förr i tiden.

Av Carina Rhodin - 17 november 2013 10:54

I början på veckan fick ju Bellis en "behandling" och har vilat sen dess..så i morse när det var dags så förväntades en busig Bellis men han var såå snäll och såå mjuk (enligt dottern) och kan bara konstatera att det kan säkert vara bra med en behandling nån gång emellanåt även om man inte vet av att hästen har någon direkt stelhet, det märker man kanske inte förräns efteråt..som i Bellis fall då..

Om ett par veckor blir det återbesök och funderar på om Bob ska få sej en genomkörare oxå..det blir det nog..Han kanske är värd lite ompyssling han oxå stackarn..


 

Nöjt ekipage och Bellis ville komma in o få en morot..


 

Bob fick hö istället för hösilage i hagen i morse för han är lite dålig i magen..det är väl många hästar som är det nu vid denna årstiden och sen Ida dog i kolik tycker jag att jag hör från många olika håll om ökade kolikfall i höst..även där med dödlig utgång.. 


Och Stella, perserungen, hon kan ställa till det hon..Hon är dryga 4 månader och just nu älskar hon att leka med toalettpapper..vilket man förbannar sej över om man glömt att stänga toadörren..Är det nån som tror att perserkatter är tråkiga och bara sover på sidenkuddar så har ni helt fel..dom kan busa dom oxå.


 

Här hittade Stella en höpåse i hallen som måste undersökas..




Presentation


En blogg om mej själv och mitt liv på Västeråkra Herrgård bland alla hästar..

Fråga mig

12 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
       
1
2
3
4
5 6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26 27
28
29
30
<<< November 2013 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik

Carina

Coco Chanel

 


Ovido - Quiz & Flashcards