carinarhodin

Alla inlägg under mars 2013

Av Carina Rhodin - 17 mars 2013 09:18

Det är inte bara människor som är sjuka så här års, utan även hästar..I år har det hostats lite här och var och igårkväll när Bellis kom in från hagen så var han väldigt hängig. Ville varken äta eller dricka..och den som har sett Bellis äta, vet ju vilket "bordsskick" han annars har..!! Det slafsas och sörplas..hehe..

Han hade närmare 39 graders feber och fick sova med 2 täcken på sej i natt. Men i morse verkade han pigg igen, och hade ätit upp allt kväll och morgonhö, var helt feberfri och därför släppte vi ut dom i hagen som vanligt. Bellis dock med både fleece och stalltäcke, samt ett regntäcke över. Ska ta in dom mycket tidigare idag, för säkerhets skull..


Slutet gott, allting gott?


   


 

Bilder från morgonen...


I går hade vi på Posten möte på Statt. Började dagen med hotellfrukost..synd att man inte har nån aptit på morronen, för jag såg hur en del stod och gräddade våfflor, (hm klockan 8 på morronen..) lastade på omelett och bacon, sill osv..jag fick nöja mej med en enkel fralla..Bra dag annars..


 

Av Carina Rhodin - 15 mars 2013 08:47

Såhär i mitten av mars så gör det inte så mycket om det kommer snö tycker jag..man vet ju att våren lurar bakom hörnet..så idag njöt jag verkligen av vinterlandskapet när jag o farsan tog ut hästarna. Solen värmde i ryggen och hästarna stod så lugnt och bara myste av solen och höet. Tog några bilder med mobilen, på väg upp från hagen...


       

       

       

Hemma igen och nu blir det frukost..steg upp kvart i 6 för o morgonfodra hästarna, men själv har jag inte fått nåt i mej än..hehe inte så viktigt.

Av Carina Rhodin - 8 mars 2013 19:29

Snöfritt i hagarna nere på fältet..många plusgrader tidigare i veckan..Ida börjar med sina brunster nu och blir skitrolig..ej ironisk nu, för hon blir så pigg och busig och hittar på sina små hyss..dom har rullat sej rejält om dagarna och varit väldigt leriga trots täcken på så idag gick dom ut med flätade svansar. 


   


 

Belmondo med blå rosett..cute.


   

Ida med rosa rosett såklart..


Ett par bilder på Beverly som hittade hästarnas morötter i hallen..och det var roliga leksaker..

     

Av Carina Rhodin - 8 mars 2013 19:24

En helt vanlig dag på jobbet..eller? Mexikanskt tema..hehe


   

Vissa får bara va åskådare..nä men några av oss jobbar kväll och då kan det se ut så här.

Av Carina Rhodin - 3 mars 2013 19:56

Ett par bilder bara från ikväll...efter en underbart solig dag märktes det tydligt att det är ljust länge nu...

Här stod vi, morsan & farsan o fyllde igen lite gropar i vägen..(inte så lite förresten, vägen har en tendens att bli som en tvättbräda) då ena dottern dök upp på Bellis efter en tur i skogen..


 

Klockan är 17 och så här ljust fortfarande..


 

Bellis ville hålla spöet själv..


Sen vid 18 kom mörkret och här ett flygplan rakt upp i himlen ovanför vår lilla Atelje....

 


En bild på lillasystern från hennes sportlovsvecka..

 

Alva i Sundsvall..

Av Carina Rhodin - 2 mars 2013 21:43

Har sett Melodifestivalen och det känns så här efteråt precis som det brukar göra ..Det går in genom ena örat och ut genom det andra och i morron har man glömt allt. Förutom Yohio och Robin Stjernbergs pipa..MEN idag är jag upprörd hehe.. Låtstöld!! Ingen i min läsekrets är väl lika gammal som jag, men jag vill ändå berätta att på 80-talet fanns det en grupp som hette Modern Talking och som var hur bra som helst. DÅ.. Jag har många minnen från mina resor till Teneriffa som väcks till liv så fort jag hör en Modern Talking låt..Och det har tydligen Martin Rolinski oxå..

Hans låt är ju Cheri cheri Lady...blandat med Brother Louie Louie..Fy skäms Martin...Förstör inte mitt ljuva 80-tal sådär..


   

Av Carina Rhodin - 2 mars 2013 16:18

Kanske man skulle ta sina pållar och flytta..nä, jo, nä...har sagt att jag aldrig ska flytta från Västeråkra men detta lilla ställe ligger så idylliskt och är alldeles lagom för oss,,,


   

     


Stallet:

   


 

Av Carina Rhodin - 2 mars 2013 14:27

Läste just på BLT;s hemsida att J-O Waldner brutit matchen.."kastat in handduken"..Och då kanske jag har svaret på det..ehh..Han kanske inte mår så bra..Jo igår kom jag nämligen och körde upp med postbilen på Ronnebygatan och parkerade utanför Nordea. Då kom en kille mot mej och jag hann tänka att "han känner jag igen.." Jag är van att förklara vägen för turister, även på svengelska och deutsch men igår fick jag lite tunghäfta när killen då fråga mej "Var apoteket låg"...Jag fattade då att det verkligen var J-O med den där riktiga stockholmskan och jag kunde bara svara "Det ligger där bakom hörnet" och kände mej som värsta bondlurken...Kanske han behövde lite mediciner stackarn..Och inte visste jag att det var pingis SM heller..Tänk, att jag har "pratat" med världens bästa pingisspelare...hehe


 

Presentation


En blogg om mej själv och mitt liv på Västeråkra Herrgård bland alla hästar..

Fråga mig

12 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
       
1
2 3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20 21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< Mars 2013 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik

Carina

Coco Chanel

 


Ovido - Quiz & Flashcards