carinarhodin

Alla inlägg den 17 mars 2013

Av Carina Rhodin - 17 mars 2013 12:48

Förra året köpte Västeråkra in ett antal Highland Cattle..och den här veckan har det fötts 2 små kalvar. Jag hängde med Andersson (han som sköter korna, fåren och numera oxå hästägare) upp till hagen på andra sidan vägen för att titta på de nyfödda..dom är urgulliga MEN jag är livrädd för tjurarna..De 2 ledarna i flocken jagade Andersson ner för backen så det var säkrast att han stod på rätt sida om stängslet. Utanför alltså..


 

Här stannade alltså jag!!


       

 

 

Av Carina Rhodin - 17 mars 2013 09:18

Det är inte bara människor som är sjuka så här års, utan även hästar..I år har det hostats lite här och var och igårkväll när Bellis kom in från hagen så var han väldigt hängig. Ville varken äta eller dricka..och den som har sett Bellis äta, vet ju vilket "bordsskick" han annars har..!! Det slafsas och sörplas..hehe..

Han hade närmare 39 graders feber och fick sova med 2 täcken på sej i natt. Men i morse verkade han pigg igen, och hade ätit upp allt kväll och morgonhö, var helt feberfri och därför släppte vi ut dom i hagen som vanligt. Bellis dock med både fleece och stalltäcke, samt ett regntäcke över. Ska ta in dom mycket tidigare idag, för säkerhets skull..


Slutet gott, allting gott?


   


 

Bilder från morgonen...


I går hade vi på Posten möte på Statt. Började dagen med hotellfrukost..synd att man inte har nån aptit på morronen, för jag såg hur en del stod och gräddade våfflor, (hm klockan 8 på morronen..) lastade på omelett och bacon, sill osv..jag fick nöja mej med en enkel fralla..Bra dag annars..


 

Presentation


En blogg om mej själv och mitt liv på Västeråkra Herrgård bland alla hästar..

Fråga mig

12 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
       
1
2 3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20 21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< Mars 2013 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik

Carina

Coco Chanel

 


Ovido - Quiz & Flashcards