carinarhodin

Alla inlägg under augusti 2012

Av Carina Rhodin - 11 augusti 2012 21:47

I går var jag på grillfest och eftersom jag först hade jobbat var jag ju hyfsat hungrig när jag kom dit. Och gissa om jag åt..det var nog bland det godaste på länge och efter andra påfyllningen var jag tvungen att resa mej innan jag sprack, gick ut o kollade runt i värdinnans fina trädgård och upptäckte ett par väldigt fina blommor...är dålig på namn, så kan någon namnge dessa så tackar jag...


   


En rolig, nästan självlysande blå tistel hittade jag oxå...


     


Och massor av pelargoner....


   


Håller på med ett miniprojekt, byggt nåt spaljeaktigt, så i morron ska jag till Blekingeplantan för o leta efter pipranka, ett tips från en man med gröna fingrar..

Av Carina Rhodin - 8 augusti 2012 20:31

I år har vi verkligen dåligt med bete här på Västeråkra..ja egentligen var det bara ett par veckor som det var grönt och fint, sen var det redan dags att byta runt i hagarna för att alla skulle få nåt att äta. Men de hagarna som fick vila tog sej ju aldrig som dom brukar utan var torra som fnöske,,,Jag har stödfodrat Ida och Bellis ute i hagen i en månad redan och eftersom Bellis står inne på nätterna nu äter han redan 10 kg hö/dag. Han har några kilo till vintertid, men ändå...tur man beställt 700 balar. Dom lär gå åt snabbt. 


   

Lunchdags idag...Lilla Ida och Bellis går jättefint ihop nu förresten. Inte så att dom står och gosar och kliar varandra direkt men Ida mår bra nu och har det lugnt och skönt. Bellis tycker säkert hon är lite svårflirtad damen, men det har hon nog efter sin matte..

Av Carina Rhodin - 3 augusti 2012 21:02

Började den här sista semesterdagen med ett besök hos frisören, måste ju se lite respektabel ut nu när man ska möta sina kunder igen. Och nu känner jag mej som typ "byns enda blondin" igen...  


Gick och mötte Elina och Belmondo ikväll när dom var på hemväg från Rosenholm. Idag var han vääldigt pigg i skogen. La in ett bar bocksprång i galoppen, av glädje och lite överskottsenergi, men hade oxå varit duktig på o flytta sej i sidled på grusvägen, han övade ju skänkelvikningar i ridhuset förra helgen. När Bellis sen stod i sin box för att sadlas av och svampas, så kommer min lilla Beverly smygande in i stallet...denna lilla skygga katt som aldrig varit utanför dörren och aldrig sett omvärlden, träffat människor, ja andats frisk luft överhuvudtaget, när hon kom till oss i september förra året...hon har nu fått ett väldigt bra självförtroende. Lycka  


   


Ja sen kom då tigern smygande..

 

   

 

Av Carina Rhodin - 2 augusti 2012 21:06

Då har vi varit i Tving nu då och hälsat på Smilla, fölet som Pocahontas fick förra sommaren. Pocahontas var vår foderponny som såldes i våras och innan vi tog hand om henne så stod hon hos en annan fodervärd som alltså tog ett föl på henne (e. Gullabos Herkules) Smilla kommer att bli en d-ponny och är redan nu högre än vad Pockis var...Otroligt kelen och snäll, som sin mamma  Här kommer en riktig bildbomb på åringarna, haflingern är oxå född förra sommaren och är u. Jaffa, som stod inackorderad här på Västeråkra för 10 år sen. 


     

 

Smilla och Minou


       

   

     


Av Carina Rhodin - 2 augusti 2012 10:41

I dag ska jag åka iväg och titta på ett föl..inte vilket som helst, utan Pocahontas föl. Hon har blivit drygt ett år nu lilla Smilla. Bilder kommer kanske ikväll.........

Presentation


En blogg om mej själv och mitt liv på Västeråkra Herrgård bland alla hästar..

Fråga mig

12 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
   
1
2 3
4
5
6
7
8
9
10
11 12
13
14
15
16
17
18 19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30 31
<<< Augusti 2012 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik

Carina

Coco Chanel

 


Ovido - Quiz & Flashcards