carinarhodin

Alla inlägg den 18 augusti 2012

Av Carina Rhodin - 18 augusti 2012 17:05

Lika tråkig och innehållslös som bloggen varit senaste tiden, har det även varit i stallet sista veckorna!! Att det blir ridskola igen på Västeråkra kan man ju bara drömma om...  

Jag som har hängt med lite längre, än vad mina förmodade läsare gjort, jag började rida i början på 70-talet. På Rönninge hos Rigmor och Jonny i Ronneby. Det fanns till en början inte ett ridhus ens, utan vi red i en mörk lada..hehe. Primitivt men kul. Sen byggdes det första ridhuset och hästantalet ökade väl till ca 30 stycken. 

Pengarna måste rullat in för vi blev en gång bjudna på bankett, ridelever med föräldrar, på Ronneby Brunn och som hedersgäst hade Jonny bjudit in Englands typ bästa hoppryttare, Harvey Smith. Nä, ingen minns? Detta var 1975 och han regerade. Alltså, sånt här har ju ingen liten klubb längre möjlighet till, vilket är synd. Nu får dom vara kvar och hänga på fallrepet s a s. En sådan klubb har även Johannishus RF varit. Men som lyckades överleva..


Så idag när jag varit på Fåglasång (för o köpa gluco) så körde jag en sväng bort till ridskolan i Johannishus, har inte varit där på 17 år!!, då det var en 4H gård och vi var med våra barn, Elina i 4-5 årsåldern, på utflykt med öppna förskolan. Då fick barnen oxå rida på gårdens maskot Hamo, en minishettis. Tyckte han var gammal redan på den tiden..MEN idag har jag träffat Hamo igen. Killen har blivit 38 år!! och måste väl tillhöra skaran "Sveriges äldsta häst"..han gick där lös och strosade runt bland folken, betade lite, gick en runda in i stallen o kollade lite, tjuvåt lite hö och kraftfoder som stod i hans nivå..O vilken lycklig häst han måste vara..  


Det verkade vara bra där, så nu har jag anmält mej dit till hösten. Jag vill ju rida, jag vill lära mej mer, men här hemma kan jag inte, har en ponny jag är för stor för och en unghäst jag förmodligen ALDRIG ens kommer att få sitta upp på, och som ev inte kommer bo kvar här ändå, då måste man ju liksom börja se sej om efter andra möjligheter...


   

Presentation


En blogg om mej själv och mitt liv på Västeråkra Herrgård bland alla hästar..

Fråga mig

12 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
   
1
2 3
4
5
6
7
8
9
10
11 12
13
14
15
16
17
18 19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30 31
<<< Augusti 2012 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik

Carina

Coco Chanel

 


Ovido - Quiz & Flashcards