carinarhodin

Alla inlägg den 25 augusti 2012

Av Carina Rhodin - 25 augusti 2012 21:21

Eftersom jag ska börja rida lektion igen nästa vecka i Johannishus RF, kände jag för att förnya utrustningen lite, så åkte upp till Börjes i Tingsryd och köpte en ny ridhjälm och ett par handskar. Behövde verkligen nya jodphurs, slängde mina gamla när jag sålde Mysa men tyvärr fanns inte min storlek, så får nog beställa från Hööks ändå..hade äldsta dottern med mej så efter shoppingen körde vi bort till ridskolan där det är 4-års kvalite'n i helgen..

För där ska vi va med Bellis nästa år! Nu vet man hur det går till från början till slut...


 

Här har ryttaren gjort dressyren och sen sadlar hon av för att visa upp hästen för hand och sen får man en bedömning..hästen här var e. Spender.


Sen in till ridhuset där man får hoppa en bana..ganska högt och krävande för en 4-åring tycker jag,,men men vad fattar jag. Bellis är en dressyrhäst och hur hopprovet går är inte viktigt..Nästa vecka ska han få sin första "hopplektion" i allafall då Fredrik Albin kommer till Västeråkra och håller träning. 


 

Högt eller inte...undrar vad Bellis tycker om detta?


Ja, sen åkte vi ner till Ronneby för att gå på kalas..Kim, systerdottern fyllde 11 år. Här sitter hon med sin nya Ipad..bästa presenten förstås..


 


Mätta och feta körde vi hem, för vi skulle ut med hästarna en runda..jag invigde den nya hjälmen och red Ida medans Elina traskade med Bellis, han skulle egentligen longeras men det var inte vattnat i ridhuset..kom iväg lite sent eller man har inte fattat att det närmar sej höst för det var kolmörkt när vi kom tillbaks till stallet  


     

Slut för idag. Gonatt.
























































































Presentation


En blogg om mej själv och mitt liv på Västeråkra Herrgård bland alla hästar..

Fråga mig

12 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
   
1
2 3
4
5
6
7
8
9
10
11 12
13
14
15
16
17
18 19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30 31
<<< Augusti 2012 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik

Carina

Coco Chanel

 


Ovido - Quiz & Flashcards