carinarhodin

Alla inlägg den 14 oktober 2015

Av Carina Rhodin - 14 oktober 2015 07:34

I helgen gjorde jag en liten garderobsrensning..tanken var att skänka varma kläder till kyrkans insamling. Och i går körde jag dit för att överlämna 2 fyllda Ikeakassar..De har klädutdelning på onsdagar till flyktingarna men redan igår var där en tjej som behövde nåt akut för hon frös så..Tänk att inte ens ha råd att köpa sej en mössa...Och där kom jag och lämnade jackor, knappt använda, för tusentals kronor..Man skäms nästan..

Jag har fått klartecken från Socialtjänst och personal på flyktinboendet att vara fadder åt en omyndig pojke..Nu väntar jag bara på att få utdraget från Polisens belastningsregister (vilket är obligatoriskt när man jobbar med barn)..och eftersom jag inte har "några lik i garderoben" så borde allt vara klart för första träffen inom ett par veckor.

Sessen sa att han ville åka med, men fick snällt stanna hemma..

 

..och han behöver ingen värmande jacka, han bär alltid en varm päls..


 

Mer och mer höstlikt och så ruggigt det varit några dar nu..Ser ingen tjusning alls i det här med höst..

Presentation


En blogg om mej själv och mitt liv på Västeråkra Herrgård bland alla hästar..

Fråga mig

12 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
      1 2 3
4
5
6
7
8
9
10 11
12
13
14 15
16
17
18
19 20
21
22 23
24
25
26 27
28
29
30
31
<<< Oktober 2015 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik

Carina

Coco Chanel

 


Ovido - Quiz & Flashcards