carinarhodin

Alla inlägg under februari 2014

Av Carina Rhodin - 16 februari 2014 18:28

Den här helgen har jag inte gjort många knop..meningen var att köra ner till Sölvesborg och hälsa på en vän men fick ringa o lämna återbud..den här onda nacken gör mej mer o mer invalid och då är det bara ryggläge som gäller..tur det var lite spännande OS på TV att följa iallafall..

Masade mej upp till ridhuset i em o kollade på lite dressyrträning..Busters första..En bild på honom innan när vi spolade hans ben rena..Han var inte rädd för slangen men han har varit lite spänd idag då han tydligen hade fastnat med svansen i vattenhinken i natt och satt fast när "morgonfodraren" kom..stackarn hur länge hade han stått fast där..fick åka o köpa en ny hink som nu får stå på golvet..


 

Av Carina Rhodin - 15 februari 2014 10:39

Följde med Elina och Buster upp till ridhuset i morse..väl där så öppnar sej himlen och det blir typ ösregn eller snöstorm utanför..det dånade rejält mot ridhustaket men Buster tycktes inte reagera mot det..skönt att han är så cool..och idag var han så mjuk o fin redan från start, och då behövs det inte mer än en halvtimme inklusive avskrittning..fördelen med liiten häst det där..Bellis som var stoor tog det bara 40 minuter att värma upp, sen skulle han ridas ordentligt oxå efter det..hehe..


 

   

Sen fick Buster manen ryckt och flätad svans innan han och Bob gick ut..

Av Carina Rhodin - 14 februari 2014 13:12

En som vill kela så här på Valentines Day..lilla Stella viker ut sej.


 

Av Carina Rhodin - 13 februari 2014 14:03

Varje dag denna veckan har jag varit på Lyckeby Vårdcentral..arbetsterapeut, sjukgymnast, kurator, alla måste jag träffa eftersom det ingår i det multimodala teamet..jag vet att det ska hjälpa men på ett vis känner man sej sämre när allt inte är som vanligt..dessutom ska jag börja på vattengymnastik i lasarettets bassäng och så har jag anmält mej till en grupp där vi ska öva avslappning..fast lite modernare sk Mindfulnes..Ja, jag har o göra innan jag ska till jobbet..men efter den ev operationen hoppas jag att bli lite mer smärtfri..den som lever få se..


Glömmer inte bort att fodra mina små hästar iallafall..Idag stod Buster och spanade efter "tanten med gröna kassen"..(ja, det är jag som kommer med höet..)


   

Av Carina Rhodin - 12 februari 2014 14:20

För nåt år sen tipsade jag om en blogg som jag följde från början till slut..Kristian dog ju i höstas och idag köpte jag hans bok...kanske oxå ett litet "stalltips"?..Inte undra på att man får skrivkramp eller bloggtorka när man jämför sej med honom..en man som var väldigt begåvad vid tangentbordet..


 



Av Carina Rhodin - 10 februari 2014 21:13

Nu har Buster snart varit hos oss i 3 veckor och på söndag ska han få vara med på sin första dressyrträning..det får bli lite lugnt 30 minuter så här i början..men allt har bara varit positivt med honom..hitintills, bara efter att ha tittat på honom på säljarens film kände vi att han är mest intressant fastän han var liten, hoppstammad istället för dressyr samt skimmel..hehe..kul att tänka om lite ibland och så bra det kan bli. Vi kollade ju faktiskt på ett fint fuxsto (e. Blue Hors Romanov) också men nä, det klickade inte..


Här var hon..

 

Av Carina Rhodin - 9 februari 2014 14:48

All snö har nästan regnat bort och idag tittade solen fram..vilket framkallade vårkänslor..gick en runda för o ta ett par bilder innan vi blev bjudna på den marockanska middagen..


   

   

Lera i hagen igen..


 

Fåren börjar gå ut i parken..


Sen mötte jag den lilla svarta...


 

Av Carina Rhodin - 8 februari 2014 10:45

Var uppe tidigt i ridhuset i morse..för sen redan vid 09.00 börjar islänningarna rulla in på gården då dom har träning en efter en ända fram till kvällen..men det är kul o ha dom här, lite ruljangs är aldrig fel..


 

Buster klev in i ett nyharvat ridhus..


   

Dom här benskydden var en av presenterna  


 

Presentation


En blogg om mej själv och mitt liv på Västeråkra Herrgård bland alla hästar..

Fråga mig

12 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
          1
2
3
4
5
6
7
8 9
10
11
12 13 14 15 16
17
18
19 20
21
22 23
24
25
26
27
28
<<< Februari 2014 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik

Carina

Coco Chanel

 


Ovido - Quiz & Flashcards