carinarhodin

Alla inlägg den 21 augusti 2013

Av Carina Rhodin - 21 augusti 2013 19:23

Nu har vi haft Bob i 4 månader och han har fått lära känna oss och Västeråkra i lugn takt, som jag berättat innan har han ju en bakgrund med en massa olika sorters hem...så idag när jag stod i paddocken o kollade när Elina red honom, så tyckte jag att NU är det väl verkligen dags att jag får sitta upp, ingen annan än dottern har ridit honom hitintills..Jag vill ju gärna få rida hästarna jag köper oxå..hehe.   Nu blev det bara skritt, eftersom bondlurken bara hade foppatofflorna på sej..Nästa gång får man väl va lite mer förberedd..  Men jag kunde ändå känna att gud va skön att sitta på..lite skillnad mot Ida kan jag lova..så mjuk o rund, ja han är helt perfekt storleksmässigt oxå..


Lite bilder:


   

Elina och Bob




   

Carina och Bob 



Sen gick vi ner till hagen och plockade in Ida och Bellis..de fick byta tillbaks till sin gamla nere på fältet igen eftersom vi har haft lite rymningsbenägna gäster på besök i vår gamla hage..hehe..så det känns säkrast att flytta ner våra och det hade hästarna inget emot i morse, när de förstod vart vi var på väg..Ida gick i passage med krökt nacke och blev såå pigg..det är ju hennes favoritställe där nere..och massa nytt grönt gräs fick de på köpet..


   


Av Carina Rhodin - 21 augusti 2013 10:51

Så jag längtar till vi får hämta lilla Stella..hon beräknas vara "leveransklar" efter den 6/10..då hon blir 12 veckor, kanske väntar jag tills helgen efter det oxå..Allt för hennes skull, inte bra att ta de för tidigt från mamman och så har hunnit få sin sista vaccinationsspruta och hunnit "smälta" den..Men som bekant: "Den som väntar på någonting gott, väntar aldrig för länge"...

Att ha katt är mycket bekvämt om man jämför med hästarna och dessutom billigare, hehe..Att Stella kostar nåra tusen i inköp kanske en del tycker är vansinnigt för "bara" en katt,,Men de som resonerar så kanske inte betraktar sin katt som en familjemedlem utan mer som en stallkatt som jagar råttor hela dagarna..Egentligen är det otroligt billigt att ha katt, behöver inte betala nån stallhyra för henne, och inte behöver hon skos varannan månad, och inte behöver vi gå på några träningar eller köpa utrustning..Och för att höja katters status och slippa oönskade ungar som sedan skjuts eller lämnas in till ett överbelagda KKS-hem (Kattkommando Syd) så tycker jag att alla katter borde kosta mera i inköp så man vet att det blir en ansvarsfull ägare som har råd att kastrera sin katt..och därmed slipper dessa stackars oönskade ungar..



STELLA

 

Presentation


En blogg om mej själv och mitt liv på Västeråkra Herrgård bland alla hästar..

Fråga mig

12 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
      1 2 3 4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14 15
16
17
18
19
20
21
22
23
24 25
26
27
28
29
30 31
<<< Augusti 2013 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik

Carina

Coco Chanel

 


Ovido - Quiz & Flashcards