carinarhodin

Alla inlägg den 9 augusti 2013

Av Carina Rhodin - 9 augusti 2013 21:35

Vart uppe i paddocken och hållt Elina sällskap när hon red Bellis...Han gick fint trots att han bara gått i skogen de senaste dagarna..När dom var klara ledde jag ner Bellis och svampade av honom medans Elina satt upp på nästa häst..hehe. Det var quartern Remedy som hon skulle testa..Han flyttade in i stallet i maj och är haggranne med våra hästar..Remedy är en gammal tävlingshäst i western och varit med i de största sammanhangen..inte värt jag försöker ge mej på att berätta hans meriter då jag inte är det minsta insatt i western..Han är i allafall utbildad av Peter Ljungberg och kan det mesta..


Först Belmondo..


   


Remedy...


   

Westernhästen med Bellis dressyrsadel...

Av Carina Rhodin - 9 augusti 2013 09:21

I dag jobbar jag sista dagen..sen blir det lite semester!! Hade ju en kort semester innan värmen kom, då när jag var i Norrland och sov med raggsockarna på..typ..Ja, och nu har man jobbat den varmaste perioden och det har känts..syrefattigt hehe..Annars är ju arbetsbördan minimal i juli, på Posten..Och då har man ju kollat in väderprognosen för de kommande veckorna och det verkar bli som vanligt när Carina Rhodin tar semester, hehe..regn..Men nu har jag ju inte tagit ledigt för o steka mej utan för att yngsta dotter flyttar till Kalmar..blir lite körande och shoppande så här i början med den blivande "djurvårdaren"..


Vanliga bilder från i morse..Ida vänder i grinden och vill hellre stå utanför o beta det gröna korta gräset än det där långa torra gula som finns i hagen..Gammal o kräsen eller gammal o klok kanske..


   


Bellis o grannkillen Al gillar varann..

 



O sen dundrade det i en hage längre bort o alla tittade förvånat upp..Det var fullblodet ensam som lekte "0-100 på 3 sekunder"..Bob bara skakade på huvudet och undrade hur man kan springa så där, när det finns mat att äta istället..


 


Saknaden efter Beverly gör fortfarande ont..Det är skillnad på sorg och sorg..Min första perser Cloetta som somnade in för 2 år sen, i en ålder av 18 år, den sorgen var mer acceptabel,,hon fick somna in stilla pga ålderdom. Hon hade levt ett långt friskt liv och henne tänker jag på med ett leende medans Beverlys död, känns så onödig, hon led OCH jag var inte där när det hände..Känns fortfarande som en kniv i magen och tårarna rinner så fort jag tänker på henne, Det är smärtsamt att ha djur i bland, det ska gudarna veta..


Men kanske lite längre fram det blir dags för en liten "baby" igen..Vem vet? Nåt ljuvligare finns inte..


         

Bilderna från Google, men kunde lika gärna ha varit Barney, Cloetta och Beverly som ungar...

Presentation


En blogg om mej själv och mitt liv på Västeråkra Herrgård bland alla hästar..

Fråga mig

12 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
      1 2 3 4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14 15
16
17
18
19
20
21
22
23
24 25
26
27
28
29
30 31
<<< Augusti 2013 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik

Carina

Coco Chanel

 


Ovido - Quiz & Flashcards