carinarhodin

Alla inlägg under januari 2013

Av Carina Rhodin - 6 januari 2013 22:14

....måste jag säga; jag ska aldrig mer gå med på att göra en helblekning av håret..Var på Hår & Sånt i går och frisörskan gjorde väl "sånt" då på mej..Sånt som man inte får misslyckas med..blev ganska gult istället på utväxten och det är verkligen det fulaste man kan ha i hårväg..Funderar skarpt på att köra inom en sväng i morron och be henne färga det brunt istället..eller att fara åt skogen....Förlåt käre svåger för att jag skrattade åt dej för nåra år sen, då du kom till påskmiddagen, gulblekt i håret samt iklädd en gul tröja...som värsta lilla kycklingen..nu kan du skratta åt mej istället..


Ingen bild på detta att gotta sej åt..istället en på en äkta blondin...Beverly..


 

Nu ligger hon och väntar på att jag oxå ska krypa ner...Gonatt.

Av Carina Rhodin - 5 januari 2013 19:45

I går var Bellis med på träningen för Angelica Berntsson..jag har missat hennes andra träningar här på Västeråkra så jag hade ingen aning om vem hon var, bara att hon dömt nån gång när Elina tävlade Lexus (åt Jendlands)..men jag blev positivt överraskad för hon var mycket bra..inga svåra övningar utan bara träna på mittvolten (så att det verkligen blir en mittvolt) och snett igenom, både i trav och i galopp, att verkligen få Bellis att inte bryta galoppen för tidigt när väggen kommer närmare..att rida ordentligt ut i hörnen och inte slarva, bara för att han är unghäst, det är nu han måste lära sej innan han blir för stark..så att inte Elina sen får en seg häst..som inte lyssnar på hjälperna..


Bellis lägger mest muskler nu annars, vi mätte honom i julas och uppskattar att han var 172 cm. Alltså har han bara växt 1 cm sen i somras. 


   

Efter passet...


Nu har vi varit inne och mockat, slängt in lite extra hö, fyllt på vatten och gosat lite..Bellis har ätit upp halmbocken, tyckte väl det var dags att plocka bort julpyntet.....tog lite bilder på Ida, då kommer Andersson (han som sköter fåren, korna och mycket annat...) in och han ville med ta en bild på Ida, hehe


 


 

Sötaste..


   



Av Carina Rhodin - 1 januari 2013 19:03

I fredags innan jag gick hem från jobbet ställde jag om alla stämplar till 2013-01-02..Lät lite fult och konstigt tyckte jag, men nu är vi där och det ska bli spännande och se hur fortsättningen blir...Tyckte annars det inte var så länge sen man vrålade med i Magnus Ugglas låt.."Det är vår tid nu, vår tid nu nittonhundrasjuttisjuuuuu"...haha vad gammal man börjar bli. Men det är bara mitt yttre skal som åldras, inuti är jag nog fortfarande den lilla busiga fjortisen..

Okej, varje år har den fd ridskolechefen tittat till hästarna på nyårsnatten, men nu har hon flyttat från gården och eftersom jag bor här, har en liten känslig Ida, samt att jag alltid är nykter så erbjöd jag mej att vara i stallet inatt vid 12- slaget.  Gick ut 20 minuter innan och började nattfodra alla 15 hästar..Det tyckte dom nog var lite konstigt men det hade dom absolut inget emot..då allas kvällshö redan tagit slut..och när det började smälla då gick jag där och sopade, spolade vatten, pratade med alla hästar och önskade dom gott nytt år...allt för att de skulle tycka att det var som vanligt..fastän det inte var det. 

Det var bara en häst som var jätterädd, och så Ida som var lite lagom rädd, hon stod och tryckte längst in i boxen..och så resten av hästarna var liiite brydda och till sist fjordingen Penny och våran lille Bellis som inte fattade nånting vad som försiggick där ute, dom bara smaskade och sörplade på..

Lämnade tänt vid 01, för att köra in till stan och hämta dottern från Harrys, när vi kom hem gick vi in i stallet igen och tittade till de räddaste en sista gång och nu hade även dom slappnat av och börjat äta, så då släckte vi och sa gonatt.

   

Moloken och med öronen på helspänn..


Idag fick Ida iallafall en skrittrunda runt Allatorp, hon har ju vilat en månad nu för säkerhetsskull eftersom hon inte var ren i sitt fd skadade ben..efter ha gått i den jävligaste lerigaste hagen ever..


 

Presentation


En blogg om mej själv och mitt liv på Västeråkra Herrgård bland alla hästar..

Fråga mig

12 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
  1
2
3
4
5 6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26 27
28
29 30
31
<<< Januari 2013 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik

Carina

Coco Chanel

 


Ovido - Quiz & Flashcards