carinarhodin

Alla inlägg den 26 januari 2013

Av Carina Rhodin - 26 januari 2013 19:13

Som jag skrev i ett tidigare inlägg så skulle ena dottern börja ett nytt jobb. Och nu har hon avklarat sin första vecka där; nämligen på Posten...haha äpplet faller inte långt från trädet eller vad det nu heter...måste bara berätta att det inte bara är hennes moder (jag då) som är Postare, nä även hennes farsa, farmor, farbror och faster är/har varit postare oxå...


 

Av Carina Rhodin - 26 januari 2013 16:52

I dag har vårt ridhus hyrts av ett tiotal islandsryttare från Karlskrona med omnejd..(Jämjö Holmsjö) Dom har tränat en och en för en tränare som heter Nils, från Skåneland men med rötter i Danmark lät det som iallafall...Jag var uppe och kollade in de 2 första ekipagen samt de 2 sista..alltså jag har berättat det innan men säjer det igen..Jag älskar islandshästar och för 5 år sen sisådär så sa jag ju "att när jag fyller 50 DÅ ska jag skaffa mej en islänning"..

Hehe, snart är jag där och har suttit och funderat där på läktaren hur jag skulle få det att funka..Pratade med några av de trevliga ägarna och blev t o m "erbjuden" hehe att köpa en lite äldre häst, för det är vad jag är ute efter i såfall. En som kan alla gångarterna osv..såg ju på träningen hur svårt en yngre kan ha för att trava, han valde hellre pass. Men en urduktig tränare var det och jag hoppas de kommer tillbaka hela gänget snart...Och jag har väl närmare 2 år på mej att fundera vidare, men tiden går fort!!


 

Den här svart vallacken hette Mökkvi och reds av en dam på 60 + med nyopererad höft och kan hon, kan jag..


Och sist in på banan kom det vackraste, sötaste jag sett på länge..dock hade hon nog mest temperament..


   

   


Nu har jag förfrusna fötter men lite får man ju offra..ska värma upp mej med den bästa medicinen. Kaffe.


 


  

Presentation


En blogg om mej själv och mitt liv på Västeråkra Herrgård bland alla hästar..

Fråga mig

12 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
  1
2
3
4
5 6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26 27
28
29 30
31
<<< Januari 2013 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik

Carina

Coco Chanel

 


Ovido - Quiz & Flashcards