carinarhodin

Alla inlägg den 14 mars 2012

Av Carina Rhodin - 14 mars 2012 20:21

I lördags berättade jag den sorgliga historien (ja för min del iallafall, o tackans) om de dödfödda svarta lammen, men i morse hade det kommit 2 små små lamm från en annan tacka. Hennes värkar började redan i går förmiddags innan jag körde till jobbet så i går kväll när de ännu inte kommit och AllatorpsLasse jobbade kvällsskift lovade jag att gå upp o titta till tackan, ja vad skulle jag göra, hon stod där i sin fålla och krafsade och ibland knäade hon liksom som för att lägga sej ner o föda men hon stod kvar och jag stod där o lyste med ficklampan i hennes röv...till slut gick jag hem, och jag lovar att det var då hon la sej ner för o klämma ut lammen....


Paddockbygget går sakta framåt o nu börjar det likna nåt, fast "dom" sa att den skulle vara färdig på en vecka, men det vet man ju att när hantverkare säjer en vecka, då betyder det en månad..(minst) 


Och sen tror jag att det var dags o bygga ut ridhuset näst...


I dag hade min kollega Elin med sej sin hundvalp till jobbet, Kajan är bara 14 veckor och ville inte vara hemma själv så vi satte honom i Värderummet och låste in honom i värdeburen där han fick ligga o mysa i täcket, medans matte var ute och tömde brevlådor...han gnydde lite så jag var där o gosade lite ibland..


Nä, jag skickade inte Kajan till Alvesta, han är hemma i Torhamn nu...


Lite gos innan jag stack hem..


   

Presentation


En blogg om mej själv och mitt liv på Västeråkra Herrgård bland alla hästar..

Fråga mig

12 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
      1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23 24 25
26
27
28
29
30
31
<<< Mars 2012 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik

Carina

Coco Chanel

 


Ovido - Quiz & Flashcards