carinarhodin

Direktlänk till inlägg 25 december 2011

Longering

Av Carina Rhodin - 25 december 2011 23:29

Äntligen är julen snart över..hehe säjer jag, kärringen mot strömmen..Men allvarligt talat, i år fick jag inte minsta lilla julstämning (som dock brukar infinna sej kl 15 när Kalle börjar) Vi satt där alla o fikade och när klockan slog 4, var det nån som sa;"Nu, ska vi dela ut julklapparna.." Då vaknade jag till o tänkte"vadå julklappar..är det julafton?" Kändes som vi bara var iväg på lördagsfika...Nåväl, tjejerna fick sina prylar och alla var nöjda och belåtna, dock hoppade vi över gröten och åkte hem tidigare än brukligt..(Alva hade typ migrän)


Lite bilder på Alva, som provar lite av Pocas nya saker..

 

 

 

 

Som ni förstår så gillar Alva och Pocahontas rosa..och det är väl helt okej när man är fjortis och har ponny..

Poca var urgullig i sina små rosa senskydd iallafall.


Pocahontas har inte ridits på en hel vecka nu, jag tror ju hon har ont i munnen av nåt vasst och vill absolut inte göra henne illa, så ikväll gick Alva upp med henne till ridhuset och longerade, endast i repgrimma och absolut ingen pisk. Det var första gången hon gjorde det med Poca och det gick så bra, så bra..Är stolt över båda. På tisdag kommer Susse, en tjej som behandlar hästar, och hon red även in Poca när hon kom till Sverige..ska bli spännande o se vad hon kan hitta.

 

 

 

Det gick bra i alla gångarter och jag tycker inte hon verkar vara stel eller ha ont vid longering alls. Alltså är det bara vid ridning med bettet i munnen som hon blir väldigt motsträvig..=ajaj.


 

 

 

Så det var allt på de rosa pantrarna, i morron är det Bellis tur att plåtas då vi ska prova det nya blingbling tränset..



 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Carina Rhodin - 14 januari 2017 21:52

Vi var uppe med Coco i ridhuset redan vid 7.20 och longerade..(och innan dess hade Hugo fått sin morgonrunda) så det har varit en lååång lördag..   Ett par minusgrader men fick ändå lite lite vårkänslor när solen kom..   Sen har det hänt en ...

Av Carina Rhodin - 11 januari 2017 18:09


Lite bilder från veckan..sköter den här "bloggen" dåligt nu..       I helgen var det vacker vinter..         Buster och Coco stod och myste lite trots 15 minus typ..men dom gillar det..om det inte blåser..som idag..var ganska jobbigt att...

Av Carina Rhodin - 6 januari 2017 19:48

Idag så åkte vi, Hugo och jag, och hämtade Mohammed för och ta den sista promenaden tillsammans då..för att säga hejdå och samtidigt grattis..i morron fyller han 18, och på måndag måste han därför lämna HVB-hemmet här i Karlskrona, för han anses som ...

Av Carina Rhodin - 5 januari 2017 20:20


Lite sorglig dag idag, då fadderbarn M har fått beskedet att han måste flytta till Göteborg på måndag..att fylla 18 är inte så roligt för alla..som ensamkommande afghan har han nu blivit "vuxen" och Migrationsverket rör runt i tombolan och M får en "...

Av Carina Rhodin - 2 januari 2017 07:48

Jag "dygnade" på jobbet, eftersom det var nyårsafton och någon måste vara på plats vaken..och igår kunde jag intyga att jag är liksom inte 25 längre..yrslig av trötthet.. De flesta ensamkommande barnen på Fur fick åka ner till Karlskrona och titta ...

Presentation


En blogg om mej själv och mitt liv på Västeråkra Herrgård bland alla hästar..

Fråga mig

12 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
      1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< December 2011 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik

Carina

Coco Chanel

 


Ovido - Quiz & Flashcards